י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תיעוד בלעדי

מקלב נגד המגעים של 'אגודת ישראל' עם הקואליציה: "נאבד את ההשקפה"

בעקבות הדיווחים על מגעים בין גורמים חסידיים לראשי הקואליציה, ח"כ מקלב יוצא למתקפה נגד אותם גורמים שמעלים בכלל על דעתם לשתף פעולה בצורה כלשהי עם מהרסי ומחריבי הדת | "רוב הציבור בארץ אומר 'מה נשתנה' ואז אומרים שאפשר להיכנס לביה"ח עם פיתה פלאפל"

מקלב נגד המגעים של 'אגודת ישראל' עם הקואליציה: "נאבד את ההשקפה"
אורי מקלב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מגעים חשאיים של שיתוף פעולה בין נציגי 'אגודת ישראל' בכנסת לבין נציגי הקואליציה התנהלו לפחות פעמיים מאז הקמתה מול אישים שונים. הפעם הראשונה נחשפה ב'בחדרי חרדים' על מגיעים שנוהלו ערב העברת תקציב המדינה מול נציגי חסידות בעלזא, להימנעות בהצבעה על התקציב בתמורה לתקציבי ענק לנושאים חרדיים.

המגעים בפעם השנייה התנהלו לאחרונה עם מול הנגיד ר' יצחק שפירא, שהוצג בתקשורת כשליח מטעם חסידות גור, שדן עם בכירי הממשלה על אפשרות של הסכם אי לוחמה דו צדדית - עצירת החקיקה האנטי דתית בתמורה לרשת ביטחון של החרדים.

בתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה חבר הכנסת אורי מקלב תוקף בחריפות את מפלגת האחות 'אגודת ישראל' על המגעים שניהלו, כשהוא מזכיר את הגזרות של הממשלה בנושאי דת, ותוהה איך ניתן בכלל לשתף פעולה עם ממשלה שכזו, מה שלדעתו יביא לפגיעה בהשקפה החרדית.

"המהלכים הפוליטיים הם מהלכים מאוד קטנים", פתח חבר הכנסת מקלב במתקפה אמש, כשהוא מציג את הוראות גדולי ישראל זכרם לברכה ולהבדיל גדולי ישראל כיום שהורו לח"כים לדאוג קודם כל לנושאי לימוד התורה בארץ, "להרבות תורה ולדאוג ללומדי התורה", אמר, "אך עם כל זאת מול הצעות מפתות", ציין מקלב כי "אין מציאות שניתן לשתף פעולה עם הממשלה שהוא מזכיר את הגזירות שעשו בהם, תחבורה בשבת, חוק הגיור, הכנסת חמץ לבתי חולים "רוב הציבור בארץ אומר 'מה נשתנה' ואז אומרים שאפשר להיכנס לבית החולים עם פיתה פלאפל", תקף.

"בקואליציה יש גם מפלגות דתיות שרודפות את הכשרות והגיור ואת עולם הרבנים כל יום הם באים עם גזרות יותר גדולות". כשהוא תוקף את אותם גורמים ב'אגודת ישראל' שמנסים לשכנע אל שאר המפלגות לשתף פעולה עם הממשלה, "יש כאלה שעוד שואלים אותנו ומנסים להגיד לנו: 'בואו תהיו שותפים ותגיעו להסדרים איתם' (עם הממשלה. א.ק.)". מקלב מוסיף ותוקף את אותם גורמים: "עם כאלה שהמצע הוא מצע כזה של רדיפה. ההסכמות האלה לא יכולות להיות".

לדברי מקלב, "כשהבסיס הוא בסיס כזה של רדיפה של הדת, של לומדי התורה, של היידישקייט של הצביון, של החזות והאפשרות לחיות חיי הלכה וחיי תורה - אנחנו לא יכולים לעשות איתם שום מהלכים של שותפויות", תוקף מקלב וטוען כי אין הסכמה של גדולי ישראל גם החסידים לשיתוף פעולה, "בעצם של אף אחד, שלא נאבד את ההשקפה הנכונה. צריך לזכור תמיד איפה אפשר ללכת למהלכים ולהפריד בין הדרך של דגל התורה לשאר המפלגות".

אורי מקלב ממשלת בנט לפיד המפלגות החרדיות יצחק שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד