י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עדיין משתמשים בנייח?

אחרי 18 שנים: תעריפי הטלפון הביתי יורדים

אחרי 18 שנים בהן לא עודכנו התעריפים, משרד התקשורת מפחית את תעריפי הטלפון הביתי ברשת בזק. התעריפים לצרכן ירדו בכ-40%, ויחסכו לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

רפורמת הטלפון הביתי של משרד התקשורת נכנסה היום (שישי) לתוקפה, לאחר 18 שנים שלא בוצע שינוי בתעריפי הטלפון הביתי של 'בזק', הרפורמה החדשה מפחיתה את תעריפי שירות הטלפון הביתי.

הרפורמה תפחית את המחירים לצרכן בכ-40% בשתי פעימות, ותוזיל את התשלום החודשי של מנויי הטלפון הביתי מ-50-60 ₪ בממוצע ל-30-40 ₪. על פי אומדן המשרד, מדובר בחסכון שנתי ממוצע של מאות שקלים למשק בית ובעיקר לאוכלוסיית הגיל השלישי והמגזר החרדי, שעושים שימוש מוגבר בטלפון הביתי, וסה"כ תחסוך לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה.

תהליך ההפחתה יקרה בשני שלבים: בשלב הראשון החל מהיום (1.4) התשלום החודשי הקבוע יופחת ל-35 ₪ (כולל מע"מ) ותעריפי דקות השיחה לא ישתנו. בשלב השני שיחל ביולי 2023, התשלום הקבוע יעמוד על 24.36 כולל מע"מ (20.82 ₪ ללא מע"מ), ותעריפי השיחות ישתנו כך – שיחה לנייח 1.4 אג' לדקה ולנייד 7.4 אג' לדקה (ללא מע"מ). תעריפים אלו יקבעו כמחירי מקסימום לצרכן.

תעריפי הטלפוניה של בזק נקבעים על ידי משרד התקשורת והעדכון האחרון בהם בוצע לפני כ-18 שנים, בשנת 2003. ההפחתה מגיעה בעקבות הצורך לעדכון המנגנון והצורך להתאמתו לתנאי השוק התחרותי של היום בהובלת המשרד.

שר התקשורת, יועז הנדל אומר עם כניסת הרפורמה לתוקף: "אחרי שנים רבות שהציבור שילם ביוקר על הטלפון הביתי, אנחנו מביאים הורדת מחירים שמקלה על יוקר המחייה. מהיום נחתך התשלום. השימוש בטלפון הנייח הולך ופוחת עם השנים, אך עדיין קיימים לשירות הטלפון הנייח כ-1.4 מיליון מנויים, רובם מהמגזר החרדי ואוכלוסיית הגיל השלישי שעושים שימוש משמעותי בטלפון הביתי".

לדבריו, "הרפורמה עליה החלטתי מפחיתה את התשלום החודשי של המנויים בכ-40%, והיא צפויה להוזיל את התשלום שמשלם משק בית עבור השירות במאות שקלים בשנה. הפחתת המחיר לטלפון הביתי הינה במוקד הברור של יחסי פוליטיקאים ושוק התקשורת. במציאות נטולת מעורבות פוליטית את ההחלטה הזו היה צריך לקבל מזמן".

בזק משרד התקשורת הוזלת מחירים טלפון טלפון נייח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד