כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הרוסים עוברים צד

חיילים מצבא רוסיה ערקו והחלו להילחם עבור אוקראינה נגד פוטין

משרד ההגנה האוקראיני מדווח כי חיילים רוסים שנשבו או נכנעו, מתאמנים לצד חבריהם החדשים, לאחר שהסכימו להצטרף ללגיון "חופש רוסיה" החדש שהוקם כדי להילחם בפוטין | האוקראינים טוענים כי יותר מ-17,000 חיילים רוסים נהרגו מאז תחילת הפלישה ביניהם עשרות בכירים

חיילים מצבא רוסיה ערקו והחלו להילחם עבור אוקראינה נגד פוטין
חיילים באוקראינה. אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

חיילים רוסים שנכנעו החליפו צד, וכעת הם נלחמים עבור אוקראינה נגד חייליו של ולדימיר פוטין, כך נטען על ידי משרד ההגנה האוקראיני. גורמים רשמיים אוקראינים טוענים שלגיון חדש בשם "חופש רוסיה" הוקם עבור חיילים רוסים המפנים את גבם לצבא ממנו ערקו.

אנשי הכוחות הרוסים כבר החלו להתאמן כדי להילחם לצד חבריהם החדשים, כך על פי משרד ההגנה האוקראיני. לטענת האוקראינים, חיילים רוסים כבר מתאמנים לצד חבריהם האוקראינים החדשים. אתמול פרסם משרד ההגנה האוקראיני בערוץ הטלגרם שלו כי מפקדים ביקרו חיילים רוסים שנתפסו ונכנעו "כדי לבחור את אלה שרוצים לשרת".

האוקראינים טוענים כי יותר מ-17,000 חיילים רוסים נהרגו מאז תחילת הפלישה לפני חמישה שבועות, ולפחות 16 מפקדים מהדרג העליון בין ההרוגים. בנאום פומבי נדיר אמר ראש סוכנות הריגול הבריטית כי יועציו של פוטין מפחדים לספר לו את האמת על התקדמות הפלישה שלו לאוקראינה. ראש הסוכנות ג'רמי פלמינג אמר שהיקף "השיפוט המוטעה" של המנהיג הרוסי חייב להיות "ברור מאד למשטר". הוא אמר: "ברור שהוא (פוטין) לא העריך נכון את ההתנגדות של העם האוקראיני".

עוד אמר: "הוא לא העריך את עוצמתה של הקואליציה שהגיעה בתגובה לפלישה, הוא לא חשב על השלכות הכלכליות של משטר הסנקציות. הוא העריך יתר על המידה את היכולות של הצבא שלו להבטיח ניצחון מהיר".

בתוך כך, משרד ההגנה של בריטניה מסר כי רוסיה פורסת מחדש חלקים מכוחותיה בגאורגיה, כדי לחזק את הפלישה שלה לאוקראינה.

במקביל, בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP דווח שהחיילים הרוסים שעזבו את תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל לקחו איתם מספר לא ידוע של חיילים אוקראינים, שהוחזקו כשבויים מאז תחילת הפלישה לאוקראינה. כך הודיעה סוכנות האנרגיה הלאומית, Energoatom, בערוץ הטלגרם. אתמול אישרה חברת האנרגיה שרוב הכוחות הרוסיים שהשתלטו על תחנת הכוח עזבו את המקום, ורק מספר מצומצם של חיילים נשאר שם. בהמשך היא עדכנה שכלל לא נותרו "זרים" בשטח התחנה.
צבא רוסיה עריקים מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד