כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גופת הדודה נקברה

הבן בכה: "שרפתי את אמא שלי לפני 20 שנה"

סיפור מצמרר על מאמץ לעצירת שריפת קשישה יהודייה, ועל נקודת האור שבאה בעקבותיה | הבן שסיפר כי שרף את גופת אמו לפני 20 שנה מחוסר ידע כי הדבר אסור על פי היהדות

הבן בכה: "שרפתי את אמא שלי לפני 20 שנה"
הלוויה. (אילוסטרציה) צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הרב חיים דנצינגר, שליח חב"ד והרב הראשי לרוסטוב ברוסיה, סיפר על אירוע מצמרר של מאמץ לעצירת שריפת קשישה יהודייה בקהילתו, ועל נקודת האור שבאה בעקבות השריפה של הנפטרת.

הרב דנציגר סיפר כי אחד העובדים התקשר אליו בימים האחרונים עם חדשות עצובות. "סופיה נפטרה" הוא אמר בעצב. "היא ביקשה שישרפו את גופתה". כך פורסם באתר Collive.

הרב סיפר: "הכרתי את סופיה היטב. לא הייתה לה משפחה, אז הילדים שלי ואני היינו מבקרים אותה כדי להעלות את מצב רוחה. היא הייתה גאה במורשת היהודית שלה ולעתים קרובות דיברה בגאווה על ההקרבה של סבה וסבתה כדי להישאר יהודים שומרי מצוות".

"מיד התגייסנו לערוך לה קבורה יהודית. אמרו לנו שיש לה אחיין בסנט פטרסבורג, והבחירה היא שלו האם לשרוף או לקבור בבית קברות קבורה יהודית מלאה. למרות מאמצינו, לא הצלחנו לאתר אותו בזמן. קיבלנו את החדשות קורעות הלב מחדר המתים שזה כבר מאוחר מדי. הייתי שבור והרגשתי כאילו אכזבתי את סופיה".

הרב ממשיך ומספר כי כשהוא יצא מבית הכנסת באותו יום , הוא ראה אלמוני עומד מחוץ לדלתות. הוא הציג את עצמו בתור מארק. "אני מבקר מסנט פטרסבורג, הוא אמר "דודה שלי מתה".

"לא האמנתי שאיחרנו רק בכמה שעות, התיישבנו ודיברנו. לא היה לו מושג ששריפה אסורה על פי ההלכה היהודית. כשסיפרתי לו על האיסור, שנינו בכינו. "שרפתי את אמא שלי לפני 20 שנה לו רק הייתי יודע יותר טוב, אני לא יהודי שומר מצוות" הוא סיפר.

הרב סיפר כי: "לא היו לי מילים. הדבר היחיד שעלה לי בראש היה האם הוא הניח אי פעם תפילין?" הוא אמר "לא". הרב אמר לו: "אלוקים הביא אותך לכאן היום, כדי שתוכל להתחיל את המסע שלך בחזרה לשורשים שלך, האם תצטרף אלי ותניח תפילין בפעם הראשונה?" הוא הסכים.

למחרת בבוקר, מארק הניח תפילין לראשונה בגיל 58 בחייו. הוא גם הסכים לחזור הביתה עם זוג חדש שיניח כל יום. לפעמים, מסכם הרב, דווקא מתוך מצב חשוך, מגיעה קרן אור.

שריפת גופה שליח חב"ד רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד