כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מתעללים סדרתיים"

רוב הסנאט דורש מארה"ב לשים קץ לחקירת האו"ם בישראל

למעלה משני שליש מהסנאט האמריקני, כולל דמוקרטים ורפובליקנים, כתבו מכתב למזכיר המדינה אנטוני בלינקן בדרישה מממשל ביידן לסיים את ועדת החקירה על "פשעי ישראל" במבצע 'שומר החומות'

רוב הסנאט דורש מארה"ב לשים קץ לחקירת האו"ם בישראל
מבנה הסנאט צילום: ארכיון

דמוקרטים ורפובליקנים, שלחו מכתב למזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, בדרישה מממשל ביידן לדרוש את סגירת החקירה חסרת התקדים של מועצת זכויות האדם של האו"ם לגבי "פשעי מלחמה" ישראלים במהלך מבצע שומר החומות.

את היוזמה למכתב הובילו הסנאטור בן קרדין הדמוקרטי, והסנאטור רון פורטמן הרפובליקני, המכתב נחתם על ידי 31 דמוקרטים ו-37 רפובליקנים.

"גישה חד-צדדית זו עולה בקנה אחד עם ההטיה המתמשכת של האו"ם נגד ישראל, והשימוש הבלתי פרופורציונלי במשאבים במסע מתמשך להכפיש ולהוקיע את ישראל", נכתב במכתב.

כזכור, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ פרש מהמועצה בשל הטייתו האנטי-ישראלית, אך ממשל ביידן הצטרף אליה מוקדם יותר השנה לאחר שהבטיח "להתנגד לתשומת הלב הבלתי פרופורציונלית של המועצה לישראל, הכוללת את סעיף האג'נדה הקבוע היחיד של המועצה המכוונת למדינה אחת".

באוקטובר קרע גלעד ארדן שגריר ישראל באו"ם את הדו"ח השנתי של המועצה ואמר: "מאז הקמת המועצה לפני 15 שנה, היא החליטה להאשים ולגנות את ישראל לא פי 10 כמו איראן או פי 35 כמו סוריה. מועצת זכויות האדם תקפה את ישראל עם 95 החלטות, לעומת 142 נגד כל שאר המדינות ביחד".

לא רק שהחקירה נגד ישראל היא חסרת תקדים, אלא ששלושה חברים שמונו לוועדה "נקטו שוב ושוב עמדות פומביות ועוינות נגד ישראל על עצם הנושא אותו הם נדרשים לחקור 'באופן עצמאי וללא משוא פנים'", כפי שנאמר במכתב של מירב שחר, הנציגה הקבועה של ישראל באו"ם, לראש הוועדה, נאווי פילאי.

לפילאי עצמה, שופטת דרום אפריקאית, יש לא רק רקע ארוך של הצהרות אנטי-ישראליות נלהבות, אלא היא גם לוחצת על אחרים לפעול באופן קבוע נגד ישראל.

הלל נוייר, עו"ד, ומנכ"ל ארגון UN Watch, ארגון זכויות אדם לא ממשלתי בשווייץ העוקב אחר החלטות של האו"ם, כתב על פילאי: "נציבות האו"ם מינתה להוביל את החקירה השנויה במחלוקת על ישראל, אדם הקורא לישראל 'מדינת אפרטהייד', מגבה את הקמפיין להחרים ולהטיל סנקציות על ישראל, וחותם על הצהרות המעודדות ממשלות להעניש את ישראל".

"היא לוביסטית פעילה אנטי-ישראלית שהתמנתה ליו"ר החקירה הזו. זה מדהים, אבסורדי, וחוסר צדק, היא אף פעם לא פעלה בכהונתה באו"ם בשפה כל כך מתלהמת לגבי מדינה אחרת - אפילו לא נגד מתעללים סדרתיים כמו סין, רוסיה, איראן, סוריה או צפון קוריאה".

"ההתמקדות המוטה על ישראל גונתה על ידי ממשלות מערביות רבות - שכמה מהן מחרימות כעת פגישות על סדר היום - וגם על ידי מזכ"ל האו"ם לשעבר באן קי-מון, שאמר ב-2007 שהוא מאוכזב מהמועצה החלטה לייחד רק מקום אזורי ספציפי אחד בהתחשב במגוון ובהיקף ההאשמות על הפרת זכויות אדם ברחבי העולם".

"ישראל הייתה יעד להחלטות גנאי של האו"ם יותר מכל מדינה אחרת, ובכן יותר מפי שניים יותר מאלה הנוגעות להתעללות בסוריה, בורמה וצפון קוריאה, אף החלטה של ​​האו"ם לא מתחה ביקורת על זכויות האדם של סין, רוסיה, קובה או מדינות רבות אחרות".

מועצת האום שומר החומות דמוקרטים רפובליקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד