י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרעי נחרץ: הגר"ע יוסף נגד הרב דוד סתיו

'דיל רבנים' חדש של עמאר-סתיו? • דרעי: "לאור התנגדותו הנחרצת של הגר"ע יוסף למינוי הרב סתיו, נתנגד לכל דיל" • "הדואגים להפיץ השמועות, מונעים מאינטרסים צרים"

נחרץ. אריה דרעי. צילום: פלאש90
נחרץ. אריה דרעי. צילום: פלאש90



הדיבורים על היתכנות קידומו של דיל חדש - 'דיל הרבנים עמאר-סתיו', הובילה לתגובה רשמית חריפה מצד יו"ר ש"ס, אריה דרעי.

דרעי קרא בצהריים לשר לשירותי דת נפתלי בנט למלא את מחויבותו החוקית ולהביא בפני הממשלה בישיבתה הקרובה את אישור נציגי הוועדה המכינה בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים.

"תנועת ש"ס מבהירה באופן נחרץ", נאמר בהודעה, "כי לא קיים שום דיל לבחירת הרבנים הראשיים. בבית היהודי בחרו לנהוג בכחש והפרו הבטחה מפורשת שנתן נציגם למרן הרב עובדיה יוסף לפיה לא יקודם חוק שטרן.

"לאור התנגדותו הנחרצת של מרן הרב עובדיה יוסף למינוי הרב סתיו לתפקיד הרם של הרב הראשי, תנועת ש"ס תתנגד אף היא לכל דיל בעניין. אותם גורמים הדואגים להפיץ שמועות אלו, מונעים מאינטרסים צרים, שאינם משקפים כלל את עמדת התנועה".

עוד בנושא:
'דיל רבנים' חדש? הגר"ש עמאר והרב דוד סתיו רקדו יחד בבר-מצווה בניו-יורק

האם ניתן להסיק מכך כי מדובר במילה האחרונה בנושא מצד ש"ס וכי "אין על מה לדבר"?

ובכן, צריך להזכיר כי בעבר ש"ס התנגדה בצורה נחרצת לכל 'דיל' מול מפלגת הבית היהודי, גם אם מדובר בשני מועמדים חרדים. איש שם לא רצה לשמוע על אפשרות של 'דיל הרבנים' עמאר-אריאל, הגם שהרב יעקב אריאל זכה בבחירות הקודמות לתמיכתו של הגר"ע יוסף. "עצם העובדה שמדובר בדיל מול מפלגת הבית היהודי, פוסלת את הדיל", אמרו אז.

ואז הגיע לידי הבית היהודי מכתבו של אריה דרעי, לפיו הוא תומך בדיל עמאר-אריאל. אחר-כך גם פורסמה תמיכתו הכתובה של הגר"ע יוסף.

האם כך יהיה גם כלפי דיל עמאר-סתיו? לא בטוח.

אחרי הכול מה שעמד מאחורי התמיכה הרשמית, כביכול, בדיל הרבנים עמאר-אריאל, היה הרצון של ש"ס להוכיח כי בבית היהודי עצמו לא תומכים בדיל וכדי להציף את קולות המתנגדים בתוך התנועה הדתית-לאומית. לא כך יהיה במקרה בו הגר"ע יוסף עצמו נחרץ בהתנגדותו למועמדותו של הרב דוד סתיו.

השאלה הגדולה היא מה יקרה באם תעמוד ש"ס בפני שוקת שבורה של העברת 'חוק שטרן', ובפני אפשרות של בחירת שני רבנים ראשיים מהציבור הדתי-לאומי.
ש''ס אריה דרעי נפתלי בנט הרבנות הראשית הרב דוד סתיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד