כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מכתב ממרוקו: "מבנה שובו בנים לא ימכר לעולם"

הגר"א ברלנד המסתתר במרוקו, מנסה לנהל את עניני הקהילה בארץ • בניגוד לדעתם של בכירי הקהילה, הוא משגר מכתב וקובע, "אין למכור את בניין שובו בנים בעיר העתיקה״

הגר"א ברלנד. צילום: ארכיון
הגר"א ברלנד. צילום: ארכיון



המאבק המתנהל בין גורמים בכירים בקהילת 'שובו בנים' על מכירת בניין הישיבה בעיר העתיקה בירושלים, עולה שלב: הרב ברלנד, שנמלט למרוקו שיגר מכתב לתלמידיו בישראל ובו הוא מביע את דעתו נגד מכירת הבניין.

ל׳בחדרי חרדים׳ הגיע תוכן המכתב וכך לשונו: ״לכל אנשי הקהילה הקדושה 'שובו בנים - נחמת ציון'. הנני להודיע לכל אנשי הקהילה הקדושה שאין שום כוונה ח"ו למכור את הבניין של שובו בנים נחמת ציון בעיר העתיקה״.

בהמשך המכתב שנכתב בכתב ידו של הרב ברלנד מבקש מנהיג הקהילה לשמור על איפוק, ״מבקשים מכל אחד ואחד לשמור על רגיעה ולא להתסיס את השטח ח"ו כי הבנין הזה יעמוד על תילו לעולם ועד ולא ימכר לעולם״.

את המכתב חותם הרב ברלנד במילים: ״בזכות רבנו הקדוש והנורא, ובזכות התורה הקדושה והטהורה, עבדכם הנאמן. אליעזר ברלנד״.

במבנה המצוי במרכז הסכסוך לומדים עשרות תלמידים ביום ובלילה, המתפללים בקביעות עם הנץ החמה. הגר"א ברלנד נהג למסור במבנה שיעורים שבועיים. אחד המאפיינים המיוחדים במקום, הוא שלומדים בו רוב מייסדי הקהילה וותיקיה, וממנו הסתעפו כל שאר המוסדות.

לאחרונה, עומדים המבנים שנותרו בידי הקהילה תחת איום של העברת בעלות והוצאה לפועל בגלל חובות.

שהותו של הרב ברלנד בחו"ל מוסיפה אש למדורה, והסיכון למבני הקהילה גבוה מבעבר. כעת מנסים גורמים בקהילה למכור את המבנה, כשעד כה ידוע על לפחות שני מוסדות שקיבלו הצעה לרכישת המבנה בסכומי עתק.

מקורבי הרב ברלנד, מאשימים כי המכירה נועדה לתת עוד מכה אנושה לקהילה. הערב (ג׳) צפויה להתקיים עצרת תפילה במקום נגד ניסיון המכירה.



ברלנד שובו בנים בנין מכירה מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד