ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פ.מ.ל.ד

מפחדים שיזיזו את הכותל? שתו קולה בטעם פחם - מצעד המתיחות ל-1 באפריל

האחד באפריל, או בעברית, "יום הכזבים הבינלאומי", הפך בשנים האחרונות למצעד מתיחות מצחיקות מכל העולם, היום בו חברות מסחריות, כלי תקשורת ואנשים פרטיים יכולים להרשות לעצמם למתוח את סביבתם מבלי להיתפס כלא רציניים או לא מקצועיים. אספנו לכם כמה מהמתיחות שהתבצעו בארץ וברחבי העולם | פ.מ.ל.ד (פתי מאמין לכל דבר)

מפחדים שיזיזו את הכותל? שתו קולה בטעם פחם - מצעד המתיחות ל-1 באפריל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

אחד הנספחים הקבועים של חודש אפריל הוא היום הראשון בו, שמצוין ברחבי העולם כ"יום השקר" או "יום השוטים". ידיעות מפוברקות לאחד באפריל גרמו לזעם בציבור, למשל בארצות כשבשנת 1994 הודיעו כלי תקשורת במדינת קליפורניה על חוק שבכוונתו לאסור על גלישה באינטרנט תחת השפעת אלכוהול. אספנו לכם את כמה מהמתיחות ההזויות שנעשו בהיסטוריה

קולה בטעם חמוץ מתוק, הייתם קונים?

אתר ה-Mirror הבריטי פרסם על השקת שלושה טעמים חדשים למותג העולמי קוקה קולה. באייטם, שעל פי כל הסימנים נחשד כפייק ניוז, נטען כי הטעמים החדשים - לחם מחמצת, פחם ואבוקדו מצטרפים למשקאות המוכרים בטעם דובדבן, וניל ולימון, באתר נכתב כי הם נוצרו במיוחד לכבוד "דור האינסטגרם".

קולה חמוץ מתוק, פחם ואבוקדו.קולה חמוץ מתוק, פחם ואבוקדו.

םןץף"ך או מנצפ"כ ?

בציוץ שפרסמה האקדמיה לעברית, הודיעו מנהלי הדף כי הגוף האחראי על השפה העברית החליט לבטל את האותיות הסופיות. "בעקבות פניות רבות שהגיעו אלינו מהציבור, התקבלה החלטה חדשה כי מעתה לא יונהג יותר השימוש באותיות סופיות", נטען בציוץ, אך בתגובות מיהרו להגיב המנהלים כי מדובר במתיחת אחד באפריל, או כפי שקראו לזה, "יום הכזבים הבינלאומי".

מי הזיז את הכותל שלי?

ב-1 באפריל 1977 פורסמה בעיתון "הארץ" ידיעה קטנה ותמוהה לפיה חברת פ.מ.ל.ד צפויה להתחיל בקרוב בעבודות ל"העברת" הכותל המערבי למקום אחר בשל שקיעת האבנים בחומה. הידיעה, כמובן, הייתה שקרית לחלוטין - ומיטיבי הלכת אף הבחינו שרמז לכך קיים בשם החברה הבדיונית: פ.מ.ל.ד הן ראשי תיבות של "פתי מאמין לכל דבר".

בשום בניחוח חנות ספרים ישנה

כל מי שנכנס אי פעם לחנות ספרי יד שניה מכיר את הריח הממכר שיש לספרים הישנים. חברת קובו, המתמחה במכירת ספרים אלקטרוניים, הודיעה שתסייע להחזיר את הריח הנוסטלגי גם למי שנוהג לקרוא את הספרים שלו בצורה דיגיטלית בעזרת בושם מיוחד עם ניחוח של דפים עתיקים. חלק גדול מהמגיבים הצטערו שמדובר בבדיחה ואמרו שדווקא היו מסכימים לקנות את הבושם החדש.

עכבר מחשב או מכונית הדגל של טסלה?

יצרנית הגאדג’טים satechi הכריזה על מוצר חדש, עכבר למחשב בעיצוב הזהה לזה של הסייברטראק של טסלה – שזכה לשם ההולם Cybermouse. “העכבר עשוי מאלומיניום חסין בפני כדורים ‘סופר עמיד 2077’ עבור לוחמי שולחן העבודה”, נכתב בעמוד המוצר שבאופן מפתיע כבר לא ניתן לרכישה. בעכבר גם שלוש נורות LED והוא כולל “סוללת רכב חשמלי נטענת” שתחזיק שנה שלמה בין טעינות. העכבר הוא כמובן מתיחה נחמדה ל-1 באפריל, אבל ב-Satechi ממש השקיעו בעמוד המוצר, עם סרטון יפה ופירוט הזהה לזה של כל עמוד מוצר אחר באתר.

 

מגדל השעון - הדיגיטלי

ב-1980 פורסמה הידיעה הבאה: השעון המפורסם ביותר בבריטניה ואולי בעולם כולו, הביג בן שמוצב בלבה של לונדון, "יתאים את עצמו" לתקופה, כך נימקו שם - ובמקום המחוגים המותקנים עליו ומורים על השעה, יוצב על גבו שעון דיגיטלי. עוד דווח כי המחוגים שיוסרו ממנו, לכאורה, יימסרו במתנה ל-4 הצופים הראשונים שייצרו קשר עם התחנה. עד מהרה, הוצפה התחנה בטלפונים של אזרחים שרצו לעצמם את המחוגים ההיסטוריים - וגם של כאלה שזעמו על ההחלטה המקוממת, זאת עד שהתברר להם שמדובר במתיחה.

עץ הספגטי

ב־1957 תוכנית התחקירים ״פנורמה״ של רשת BBC שידרה כתבה על זן מיוחד של עץ ספגטי מיוחד בשווייץ, שפירותיו הם, כצפוי, ספגטי. בכ-תבה נראו משפחות קוטפות בקציר ספגטי מוצלח במטע ספגטי, והקריין ריצ׳רד דימבלבי, המוערך והרציני בדרך כלל, אפילו הסביר שבאירופה חוששים מפני קרה שתפגע בקציר הספגטי המשובח. לבסוף הסבירו לצופים שהם יכולים להניח ספגטי אחד בקופסת שימו-רים של רסק עגבניות, ולקוות שגם להם יצמח עץ ספגטי. שמונה מיליון אנשים צפו במשדר המיוחד הזה, והרשת הוצפה אחר כך במאות שיחות טלפון סקרניות לגבי העץ המיוחד.

להפליג לעבודה

ונסיים עם מתיחה ישראלית אחרונה שמי יודע, אולי הייתה אמיתית היינו מבלים פחות בפקקים. מטרופולין הודיעה כי היא מתעתדת לפתוח קו ימי ראשון בין תל אביב לנתניה. הקו בהחלט עשוי לעקוף את הפקקים של המרכז, אבל לא בטוח שהוא יהיה כל כך יעיל למי שסובל ממחלת ים.

1 באפריל מקבץ בדיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד