כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תחקיר מטריד

השר הישראלי שעבד עבור עמותת אל קודס

תחקיר חדש חושף כי השר עיסאווי פריג' ממרצ היה רואה החשבון של עמותת חמאס נגדה הוגש לאחרונה כתב אישום | פריג' היה רואה החשבון של לג'נת זקאת אל קודס, עמותת הוואקף שהמנכ"ל שלה הוא ראש חמאס ירושלים העמותה הואשמה בעבירות כספים של כ-28 מיליון ש"ח כולל בתקופה בה פריג' שימש כרואה החשבון שלה - התחקיר המלא

השר הישראלי שעבד עבור עמותת אל קודס
השר עיסאווי פריג׳ ברקע תחקיר הקול היהודי צילום: פלאש 90 // הקול היהודי

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', ממפלגת 'מרצ' שימש במשך 12 שנה ועד לבחירתו לכנסת, רואה החשבון של עמותת לג'נת זקאה אלקודס, שלאחרונה הוגש נגדה כתב אישום חמור על פעילות טרור, כך נחשף באתר 'הקול היהודי'

לפני שבועיים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד חאלד, מוניב ומוסעב סבאח, אב ובניו, עמותת לג'נת זקאה אלקודס שנוהלה בידי חאלד, ונגד פיראס טוטח וזאת בגין קידום פעילות חמאס בירושלים. כתב האישום מייחס לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של מילוי תפקיד ניהולי או פיקודי בארגון טרור, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, איסור הלבנת הון, איסור עשיית פעולה ברכוש אסור, חברות ופעילות בארגון טרור, אי דיווח למיסוי מקרקעין ומרמה, ערמה או תחבולה.

על פי התחקיר של אלחנן גרונר באתר "הקול היהודי", השר פריג' היה רואה החשבון של העמותה כ-12 שנה עד לבחירתו לכנסת ב-2013, ובכלל זאת גם במהלך התקופה המייחסת עבירות טרור לעמותה מאז שנת 2007. רואה החשבון הינו בעל תפקיד בעמותה ועל פניו עשויות להתגבש כנגדו חשדות פליליות הקשורות לשימוש בכספי טרור ופעילות עם עמותת החמאס. 

האם פריג' לא ידע מיהו חאלד סבאח מנכ"ל העמותה שלכאורה עבד מולו? סבאח ישב בעבר 12 שנה בכלא על פעילות בחמאס ומואשם כעת כי שימש ראש חמאס בירושלים. האם פריג' לא ידע מיהם מקימי העמותה שלפי הפרקליטות והשב"כ הינם פעילי חמאס? ב"הקול היהודי" פנו למשטרה בשאלה האם פריג' נחקר או נגבתה ממנו עדות בפרשה אך שם סירבו להתייחס לנושא. גם השר פריג' סירב להגיב לפנייתם.

בתחקיר צוין כי במהלך התקופה בה שימש פריג' כרואה החשבון של העמותה, הועסק גם מנכ"ל העמותה חאלד סבאח שכתב האישום טוען כי הינו ראש חמאס ירושלים ותכנן יחד עם בניו פיגועים והקמת תשתיות צבאיות של חמאס בירושלים בהכוונה ומימון של בכירי החמאס בטורקיה. לכאורה, בכיר החמאס סבאח עבד כמנכ"ל מול רואה החשבון פריג'.

בשנים 2022-2012 גייס פעיל החמאס, פיראס טוטח, כ- 4,000,000 שקלים עבור עמותת לג'נת זקאת אלקודס, זאת ביודעו כי הכספים מועברים למשפחות ויתומים המזוהות עם חמאס וכן, תוך שהוא מודע לכך, כי מטרת העמותה הינה קידום מטרות החמאס, וכי חאלד הינו איש חמאס.

בשנים 2020-2007 העבירה העמותה באמצעותו כספים בהיקף של כ-28,000,000 שקלים למשפחות נזקקות, ובהם משפחות פעילי חמאס ומשפחות שהידים. בנוסף, העמותה העבירה חלק ניכר מכספיה ליתומים שאינם מזוהים עם החמאס, זאת כדי להגביר את התמיכה ואת אהדת הציבור בארגון, להטמיע את רעיונותיו ולגייס לשורותיו פעילים נוספים, כל זאת, לשם קידום מטרות החמאס וכחלק מהמאבק במדינת ישראל והפגיעה בריבונותה, ובמטרה להציג את פעילות העמותה כפעילות חוקית אשר לא תעורר חשד במערכות אכיפת החוק.

כתב האישום מייחס לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של מילוי תפקיד ניהולי או פיקודי בארגון טרור, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, איסור הלבנת הון, איסור עשיית פעולה ברכוש אסור, חברות ופעילות בארגון טרור, אי דיווח למיסוי מקרקעין ומרמה, ערמה או תחבולה.

הפרקליטות ביקשה להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם ולחלט מהם כספים ורכוש בהיקף של כ- 800,000 שקלים.

החקירה נוהלה על ידי השב"כ, מפלג תפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים במשטרה ובהשתתפות משרד פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום מרשות המסים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לקול היהודי: "במסגרת חקירה שהתנהלה במשטרה יחד עם גורמי ביטחון נוספים, נחקרו חשדות לעבירות הקשורות בכספי טרור. במסגרת החקירה נאספו ראיות וגובשה תשתית ראייתית שהבשילה לכתב אישום שהוגש לאחרונה בבית המשפט נגד ארבעה נאשמים. מעבר לכך, אין בכוונתנו לפרט אודות פעולות חקירה שבוצעו במסגרת החקירה".

עיסאווי פריג' אל קודס ארגון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד