ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הנסיבות נחקרות

שריפת ענק ופצועים בפיצוץ מסתורי במפעל איראני

לפי דיווחים באירן, שני עובדים נפצעו בשריפה שנגרמה כתוצאה מפיצוץ במפעל הפטרוכימי קאבושגראן מחשהר בעיר הנמל מחשהר במחוז ח'וזסטן

שריפת ענק ופצועים בפיצוץ מסתורי במפעל איראני
הפיצוץ בטהרן צילום: צילום מסך

שריפה גדולה פרצה באזור הפטרוכימי המיוחד בדרום איראן, בעקבות פיצוץ שהתרחש במקום. לפי הדיווחים שני עובדים נפגעו. הפיצוץ והשריפה אירעו במפעל הפטרוכימי קאבושגראן מחשהר בעיר הנמל מחשהר במחוז ח'וזסטן בשעות הבוקר המוקדמות (שישי).

לדברי דובר החברה, מוחסן אדיבי, השריפה כובתה והנסיבות נחקרות. מנכ"ל האזור הכלכלי, אומיד שהידיניה, אמר כי מכלית שהעבירה חומר למפעל, עלתה באש והיא התפשטה לחלקים אחרים של המפעל.

בפברואר השנה, החברה הפטרוכימית הותקפה על ידי חמושים, שהציתו לפחות 12 כלי רכב. מנהל יחסי הציבור של המשרד, חמיד דנש, אמר אז לחדשות 'פארס' כי "פריצת חלונות המתחם הביטחוני, כמו באירוע זה, התנגשות עם כוחות הביטחון של החברה וגם גניבות היו בין המקרים עמם נאלצו להתמודד לאחרונה". כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

כזכור פיצוצים ושריפות רבות אירעו באתרים צבאיים ותעשייתיים של איראן מאז אמצע 2020, כאשר הרשויות לא נותנות הסבר מלא במקרים רבים. עם זאת, הם האשימו את ישראל בשורה של התקפות חבלה מרהיבות על מתקני גרעין, כולל שני פיצוצים במרכז להעשרת אורניום בנתנז.

גם תעשיות הנפט והגז חוו תקריות רבות של פיצוץ צינורות ובתי זיקוק שבהם דווח על שריפות גדולות.

איראן פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד