י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
'מחנות הריכוז של קייב'

קבר לעצמם? מאות אוקראינים חטופים נאלצים לחפור תעלות

רוסיה הקימה שורה של מחנות ריכוז סביב קייב שבהם הם מאלצים אוקראינים שנתפסו לחפור תעלות, כך טוען ארגון זכויות אדם. כ-500 איש נדרשים לבנות ביצורים עבור הצבא הפולש וכן לתקן ציוד צבאי

קבר לעצמם? מאות אוקראינים חטופים נאלצים לחפור תעלות
התעלות שנחפרות צילום: צילום מסך

אסירים נמלטים וקרובי משפחה של אלה שעדיין כלואים במחנות הריכוז שהקימו הרוסים באזור קייב בירת אוקראינה, חשפו את הזוועות המתחוללות בכפרים כבושים, קילומטרים ספורים בלבד מצפון לבירה. כ-500 איש נדרשים לבנות ביצורים עבור הצבא הפולש וכן לתקן ציוד צבאי.

השבויים שוכנים בלפחות חמש יחידות תעשייתיות ובמרתפים שבהם הרוסים מכסים את עיניהם וקושרים את ידיהם, ומאכילים אותם רק כשיש להם מזון פנוי. בעבר נטען כי יותר מ-20,000 אזרחים מהעיר ההרוסה מריופול נשלחו למחנות עבודה ברוסיה. אבל איש לא דיווח על קיומם של מתקנים כאלה באוקראינה עצמה.

התמונות מציגות את התעלות הנרחבות בסגנון מלחמת העולם הראשונה שחפר הצבא הרוסי סביב קייב בשבועות האחרונים, שכעת חוששים שנעשו על ידי השבויים. קורבנות מדווחים על איומים באלימות אם הם לא יעשו מה שאומרים להם, כך נכתב בדו"ח של יוזמת התקשורת לזכויות אדם של אוקראינה. "האכילנו אותנו רק כשהשומרים קיבלו קצת אוכל", אמר אסיר נמלט. "הם נתנו לנו מים ממערכת החימום. חלקנו נאלצנו לחפור תעלות".

אמו של קורבן אחר גילתה שבנה נלקח לעיר הוסטומל 'לעבודה'. בן ערובה אחר שנמלט סיפר לה שהם נלקחו לשם למשך יומיים וכי בנה סובל מפציעות בידו. בינתיים, הוא נעדר כבר שלושה שבועות.

על פי החשד, כוחות רוסים בדקו בפלאפונים של האזרחים שנמצאים בשטח הכבוש כדי למצוא תירוצים להאשים אותם בסיוע עבור הצבא האוקראיני ולעצור אותם. "הרוסים לקחו את הבן הצעיר שלנו" אמרה אמא נוספת. "היתה תמונה בטלפון שלו של משהו בוער. הם תקפו אותו, איימו עליו במקלעים. ואז הבן הגדול שלי יצא החוצה והם פנו אליו. הם ראו תמונה של הסכר בטלפון שלו. הוא הסביר שהוא עובד שם, אבל בכל זאת לקחו אותו". כך דווח ב'דיילי מייל'. "אמרתי, "לאן אתם לוקחים את הבן שלי?" הם אמרו, "אמא, אנחנו נחזיר לך אותו".

מלחמת אוקראינה רוסיה מחנות עבודה קייב חפירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד