י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מהדורת מוצ"ש

לייבל'ה מסכם שבוע ארוך ומתיש במיוחד

והשבוע במדור הנקרא ביותר במגזר: הלוק החדש של האיש והמקומות הקדושים, יוסי שוינגר; הטור החדש שכותב יענקי קנייבסקי, הנכד של שר התורה זצ"ל; איש התקשורת שהפך למשב"ק, המעלית לרב הראשי באפיית מצות; וקבלת פנים בברוקלין לח"כ יעקב אשר

לייבל'ה מסכם שבוע ארוך ומתיש במיוחד
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סוגר שבוע מפרך במיוחד בו היה עדיין שרוי תחת אבל כבד בעקבות פטירתו של מרן שר התורה זצוק"ל, לצד החרדה הגדולה מגל הפיגועים המחרידים שהגיעו עד פאתי בני ברק.

שר התורה נפטר, ולדאבוננו אין מי שיגן על ארץ ישראל ועל בני ברק בתורתו. לייבל'ה, כמו כל עם ישראל, ראה בחוש איך התחילו הפיגועים הרצחניים מיד עם הסתלקותו, למרות שלייבל'ה הסתפק האם רחוב ז'בוטנסקי נחשב בני ברק לפי מרן שר התורה.

אחרי שחרש את הארץ במאות הספדים מכל החוגים, הנכד יענקי קנייבסקי, החל לכתוב טור זיכרונות במגזין 'במה' של הסופר יחיאל סבר.

בצל הסערה סביב הנגיד יצחק שפירא על כך שפעל על דעת עצמו מול שרי הממשלה, נצפה הבכיר הנוסף בגור, מוטי בבצ'יק, בודק את החמץ האחרון שנשאר במכולת של שלום בגאולה, או כמו שכתוב בשילוט "אקספרס מרקט".

לייבל'ה נרגש לבשר לקוראי המדור על סדרת פודקאסט חדשה בשם 'פארענצ'עס' מבית מגזין 'משפחה' במסגרתה ישוחחו מדי שבוע העיתונאים אריה ארליך עורך 'משפחה', ומשה ויסברג עורך 'בחדרי חרדים', על תולדות חצרות החסידות ויערכו מסע מרתק בן מאות שנים. לייבל'ה גם מביא לכם קישור לפרק הראשון:

האיש והמקומות הקודשים יוסי שוינגר התחדש השבוע ב'המבורג' חדש לתפארת. זה קרה בחתונה בעיר בית שמש בה הבריק שוינגר עם כובע יצירתי שהולם את דמותו החשובה.

ואילו יו"ר ש"ס אריה דרעי כבר אפה מצות לפסח במוסדות 'בנין אב' של הגר"ד אברהם. דרעי נתן עבודה יחד עם חתנו חביבו כבנו ממש רוני דהן.

תמונה לא שגרתית. לייבל'ה ראה השבוע את ח"כ יצחק פינדרוס ברכבו של ראש הישיבה וחבר המועצת הגרמ"ה הירש. פינדרוס נכנס למושב הנהג וישב עם ראש הישיבה להתייעצות בכמה עניינים העומדים על הפרק שהיה חשוב לר' משה הלל להיות מעודכן בהם. 

ואותו פינדרוס ניצל את הפגרה בשערי רווחה לקנייה שבועית עבור הבית. הוא תועד ממלא אחר הוראות הפתק שקיבל מהבית ברובע היהודי. 

את נציגי אגודת ישראל בב"ב ובראשם חנוך זייברט ראה לייבל'ה השבוע בפסגת הרי החרמון. החבר'ה יצאו השבוע ליום טיול בצפון, זאת לאחר שרוב אגפי העירייה בו מטפלים הנציגים בפניות הציבור ביום יום יצאו באותו יום ליום השתלמות וכך ניצלו את הזמן. את היום החלו בתפילת שחרית באתרא קדישא מירון ובין לבין התגנבו גם לחרמון המושלג.

מי שנשאר בלי עבודה חלקית הוא הפקח של גדולי ישראל אדיר הכהן מעטו, שלאחר הסתלקותו של שר התורה נותר לו רק לעבוד באזור ראב"ד. בליל שישי הוא הגיע למעמד כבוד התורה שנערך בבוטיק היין 'הגורן' ליד מגדלי בסר המפורסמים במרכז הסחר העולמי של בני ברק, שם היין נשפך כמים והסיגרים מי בכלל מדבר.

לייבל'ה יודע לספר כי מדובר באירוע סגור וסודי שנמשך עד לפנות בוקר באזור שקט ללא הפרעות מהשכנים. רק נספר שמשבקי"ם מכל קצוות גדולי ישראל לצד עסקנים. על המוזיקה: מוטי ויזל, בהפקת האיש והאגדה נטע לוין.  

ומה עושים העוזרים בפגרה? בליל שישי ראה לייבל'ה את בני הקר של פרוש ויעקב מורגנבסר של גפני, נערכים לבחירות המוניציפליות מחוץ למסעדה בבני ברק.

במאפיית המצות המפורסמת ביותר של קורניצר ברחוב שלמה המלך בבני ברק ראה השבוע לייבל'ה מחזה מרגש, כאשר בעל המאפייה, ר' ארי קורניצר, לקח את הרב ישראל מאיר לאו במעלית המצות, כיאה וכראוי לכבוד התורה שלא יעלה הרב במדרגות. 

מאידך, ח"כ דוד ביטן שגם אפה מצות במאפייה, עלה במדרגות ולאחר שהשיל כמה גרמים נתן עבודה עם הבצק "לשם מצות מצווה". 

ניו יורק הייתה קפואה השבוע כמו שלא הייתה קפואה שנים. זקני ניו יורק התחרו בזקני צפת למי יותר רועדות העצמות, ובכל זאת הגיע לשם במסירות נפש עצומה הסופר ואיש התקשורת יצחק פלדמן שקפץ לביקור בזק בן יממה יחד עם דודו הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי.

פלדמן זנח ל-24 שעות את עט הסופרים וחבש את כובע המשב"קים. הוא ליווה את הדוד הצדיק במסעות ההספדים על מרן שר התורה. שיא האירועים היה בדינר הענק של שובו בניו ג'רזי לצד גדולי הדור. פלדמן שבימי שגרה מקפיד על רביצה נוחה בספות, נצפה פתאום עומד דום שעות ארוכות לצד הדוד, במחזה היסטורי נדיר. לייבל'ה שמח לראות שלאחר שהדור התייתם ממשבק"ים ברחוב רשב"ם, נולדו משב"קים ראויים וחדשים.

אפרופו ניו יורק, ח"כ יעקב אשר נצפה השבוע בניו יורק, במעמד קבלת פנים שערך לכבודו הנגיד ר' בנימין ברבר האגדי יחד עם צמרת הממשל החרדי בברוקלין.

בארה"ב ראה לייבל'ה את כל הכוכבים בתמונה אחת. נעמדו במסודר מיענקל'ה ועד וולוולה קירשנבוים. 

את דודי ההויז בחור ורבו הרבי ממבקשי השם שכבשו את ניו יורק, ראה לייבל'ה לפנות בוקר של מוצ"ש בבית מדרשו של הרבי מלעלוב סועדים מלווה מלכה. 

העסקן הבעלזאי ואיש הארכיון הנודע מרדכי זאב שוומנפלד מבלגיה, קפץ לביקור בניו יורק וכמובן רץ מהר לבית מדרש של בעלזא ברחוב ה – 43 בבורו פארק.

גם השבוע ליבל'ה פתח את עיתון 'המודיע' ומצא את המשך 'גזירות הנייר'. עיתון 'המודיע' דיווח לקוראיו שמחיר המנוי החודשי עלה לאור התייקרות עולמית במחירי הנייר ומעתה מחיר מנוי חודשי יעמוד על 108 שקלים לחודש.

בסיום המעמד האדיר של חסידות ויז'ניץ בבנייני האומה ראה לייבל'ה את הנגידים והעסקנים הצעירים של ויז'ניץ, עם העסקן הוותיק חיים מאיר מרקוביץ, נושמים לרווחה לאחר הפקת הענק יובל העשור לישועות משה מויז'ניץ זצ"ל.

הפיגוע הרצחני בבני ברק תפס את לייבל'ה השבוע קרוב מאוד. לייבל'ה שהיה מרחק מה מהפיגוע בקו אווירי, באזור רחוב חזון איש, רץ לפיגוע שם ראה את צביקה גולדמן שהפקיר את עצמו, לבש אפוד צהוב והחל לעסוק בחסד של אמת.

אחד הניצולים בפיגוע היה יצחק קראוס, אברך מבני ברק, שגם היה חברותא של הגאון רבי חיים וואזנר זצ"ל והוא נצפה מככב בכל ערוצי התקשורת. 

ללייבל'ה יש מכשיר מסונן של נתיב, כך שהוא לא צופה בערוצי התקשורת למיניהם. השבוע הוא קיבל צילום מסך מ'חדשות 12', שם נכתב על 'המלך' של בני ברק, שהוא ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט. מדובר על ניחום אבלים בבית השוטר הגיבור מהפגיע בבני ברק. לפי זה, יוצא שגודי סילמן הוא העוזר של פלוט.

את בנצי ליזרוביץ' כתב המשטרה, ראה לייבל'ה תופס הפוגה בין פיגוע לפיגוע ורוכש פיצוחים בשוק מחנה יהודה.

בהכנסת ספר תורה לבית הכנסת 'מצפה רמות' בהשתדלות הרב נתן פלדמן, מהוצאת צוף ספרים מקים ומייסד בית הכנסת, ראה לייבל'ה חיבוק שלא מהעולם הזה בין ראש העיר ירושלים משה ליאון לממלא מקומו לייזר רואכברגר.

אפרופו חיבוקים, אמסלם & אמסלם נפגשו השבוע בחתונה של חבר משותף, וכך הח"כ הססגוני יחד עם הממלא מקום מאשדוד דסקסו שיחה ארוכה על מנהגי מרוקו ושאר העדות.

אין ספק כי הוועידה המדוברת ביותר בעולם היהודי בתקופה האחרונה היא הוועידה הסופר-יוקרתית של איגוד מוסדות ויז'ניץ שנערכת על אי קסום בקרואטיה שנשכר כולו למען הוועידה. לייבל'ה, שנמצא עבורכם תמיד ובכל מקום, תיעד את הבופה המפנק שקיבל את הנגידים שהגיעו לאי לשבת של התעלות יחד עם הרבי מויז'ניץ.

לייבל'ה השבוע גם יצא לעשות קניות ב'אושר עד' שם פגש את צלם עולם התורה הספרדי ולא רק, יעקב כהן, עושה קניות בשקט ובשלווה כמו שרק הוא יודע. לייבל'ה לא רצה להפריע ודפק תמונה. 

אך מי שבכל זאת הפריע ללייבל'ה היה העיתונאי איתי גדסי, שלא נח לרגע וגם נלכד בעדשה תוך כדי שהוא כמובן עובד. 

את מאיר פרל איש העשייה בבית שמש ופעיל רציני בעיר ראה לייבל'ה בשיחה צפופה עם יחיאל גבריאלוב, עוזרו ויד ימינו של ישעיהו ארנרייך, ממונה תיק החינוך בעיריית בית שמש.

את ראש ישיבת אורייתא הרב דוד שפר ראה לייבל'ה בהרי הקרפטים עושה "מזומנים" עם איש היח"צ הגוראי פנחס פלינקר, במהלך הנסיעה המדוברת של ישיבת "אורייתא".

לייבל'ה ראה בליל שישי את הזמר והגראמער סנדי שטיינר, עושה סיום מסכת לעילוי נשמת זקנו רבי יוסק'ה שטיינר ז"ל, יקיר ירושלים.

את הקלידן נחמן כהן ראה לייבל'ה מקפיץ את הקהל במעמד סיום הש"ס בישיבת קמניץ לע"נ הרוגי מירון והרב אליהו שמואל בראשות רבני הישיבה וענק הזמר יואלי קליין. 

ביום שלישי האחרון ראה לייבל'ה מחזה שבימים אלו הוא כמעט בדיוני, מאות רוסים רוקדים יחדיו עם מאות פליטים אוקראינים לצליליהם של שמחה פרידמן ויוני אליאב. האיחוד והמיזוג הנדיר הזה התקיים בחתונת בנו של שליח חב"ד לדניפרו אוקראינה ר' משה ובר, עם בתו של ר' מאיר קנלסקי משלוחי חב"ד מוסקבה.

ואם במיזוג וביוני אליאב עסקינן, לייבל'ה יכול לחשוף לכם כאן בבכורה על שיתוף פעולה חדש ומפתיע בתעשיית המוזיקה: המוזיקאי המוכשר יוני אליאב ותזמורתו, המופיעים ערב ערב באירועים ומלוים את גדולי הזמר היהודי מהארץ והעולם בהופעות, חוברים למשרד ההפקות פרנקל&בינדר.

בשמחת הנישואין לבנו של האדמו"ר הרנגטן הרב איפרגן, שהתקיימה באולמי אווניו וסחפה אליה רבים וטובים מבכירי המגזר ראה לייבל'ה את ילד הפלא בנצי קלצקין ואת מנהלו אברמי גולדשטיין מתברכים בחמימות מהאדמו"ר אחרי שבנצי ריגש בחופה.

באנטוורפן שבבלגיה נשמו לרווחה לאחר שהמצות הגיעו בשלימותן ללא שברים עם חברת המשלוחים של רפי שקדי האגדי, אחיו של נחמיה שלנו מבני ברק. 

חבר מועצת העיר ירושלים שמואל מרציאנו, נצפה בריקוד של שמחה עם זקן חברי מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני בחתונת בתו של סגן מנהל האגף לחינוך חרדי שלום אביטל.

אבי חרל"פ העסקן הגדול של הדף היומי באשמורת הבוקר, חגג חלאק'ה לבנו, בשעה טובה ומוצלחת, בהפקה גדולה שרק הוא יודע, חרל"פ הביא את מירון לברכפלד וגם התקבל אצל גדולי ישראל.

לייבל'ה שולח ברכות לדניאל יוסיפוב לרגל התחדשות החנות 'תכשיטי דניאל' במתחם אוסם בבני ברק. מי שקבע את המזוזה היה הרבי ממודז'יץ. 

פינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לראש העיר ביתר, מאיר רובינשטיין, לרגל שמחת אירוסי בנו, עם בת הגר"ש שוורץ, מחשובי מגידי השיעורים בשכונת ברכפלד במודיעין עילית. 

ברכת מזל טוב למנחם שפירא סגן ראש העיר בני ברק ויו"ר המחלקה המוניציפלית של 'דגל התורה', לרגל שמחת נישואי בנו בשבוע הבא. 

ברכת מזל טוב לחכ"ל (ובעתיד) יעקב טסלר לרגל שמחת אירוסי בנו, עם משפחת אוביץ מלונדון.

ברכת מזל טוב לשלמה רוזנשטיין, מראשי ארגון 'דרשו' העולמי, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב ליו"ר אגו"י ברחובות ומחזיק תיק הכספים בעירייה פנחס הומינר, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לארל'ה פריד, קמב"ץ בית הרבי מבעלזא, לרגל שמחת אירוסי בתו, עם הבחור החשוב יענקי קליין מבחירי ישיבת בעלזא באשדוד.

ברכת מזל טוב לבעל מנגן דודי קאליש, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה, ולרגל השמחה הכפולה בהולדת נכדו. 

ברכת מזל טוב לזמר אבי מילר לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכות מזל טוב לקב"ט מודיעין עילית רפאל יונה ברנפלד, לרגל שמחת אירוסי בנו, הבחור החשוב יצחק מבחירי ישיבת נחלת הלווים. 

ברכת מזל טוב לאברמי לנדאו מהמלון המפורסם באומן לרגל שמחת הולדת נכדו ונכד המשפיע הברסלבאי הרב אליהו גודלבסקי, ביום שישי נקרא הרך הנולד "שמריהו יוסף חיים" הלוי.

ברכת מזל טוב לשימי זלוטניק, מנהל מסעדת פנינו בארה"ב, לרגל שמחת נישואיו השבוע בשעטו"מ. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לבכיר טכנאי הסלולר הכשר דניאל אמיתי מ"המעבדה", לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד