י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גודל הנס מתבהר • שלב אחר שלב

המסלול הארוך של המחבל ברחובות בני ברק; והקליעים שחדרו לבית

ככל שחולפים הימים נחשפים עוד ועוד ניסים שקרו בערבו של יום שלישי, עת התרחש הפיגוע הרצחני בפאתי בני ברק. מחבל מסתובב חמוש בנשק אוטומטי במשך דקות ארוכות. עובר דרך 4 רחובות, מכוון את נשקו כלפי 4 עוברי אורח ובחסדי שמים נתקל במעצור והם נמלטים על נפשם

המסלול הארוך של המחבל ברחובות בני ברק; והקליעים שחדרו לבית
מסלול הפיגוע צילום: פלאש 90/קוריץ מערכות

בערבו של יום שלישי בשעה 19:57, פתח הטרוריסט דיא חמארשה, תושב הכפר יעבד הסמוך לג'נין במסע דמים מצמרר ומחריד, במסגרתו טבח בחמישה אנשים בבני ברק. כל אחד מהם עולם ומלואו. ההלם עדיין ניכר על פניהם של תושבי שכונת פרדס כץ, אך ‏לצד האסון והשבר הנורא, יש מי שמתנחמים קמעא בניסי ניסים שקרו באותו ערב מר ונמהר.

המחבל מסתובב חמוש בנשק אוטומטי במשך דקות ארוכות, עובר דרך ארבעה רחובות, מכוון את נשקו כלפי ארבעה אנשים ונתקל במעצור, הם נמלטים על נפשם, ‏שניים מהם היו על אופניים. אח"כ הוא יורה כלפי אדם שעמד בחלון ביתו והשקיף על המתרחש ומפספס. הקליעים חוצים את הסלון ומחוררים את דלת הבית, כך מפרסמת דנה בצלאל ב'מקור ראשון'. על פי הדיווח, בסמוך לדלת הבית נמצאים אמא ותינוק. ‏הקליעים חוררו גם את התקרה, אך בחסדי שמים לא פגעו בנפש.

דנה בצלאל, שוחחה עם תושב השכונה שלעברו ירה המחבל, כאשר צפה על המתרחש מסלון ביתו. הוא במקרה סובב את הראש לראות אם אבא שלו חזר כי שמע יריות מהרחוב ובא לחלון לראות מניין נובעים הקולות.

>>> כל הכתבות והעדכונים אודות הפיגוע בבני ברק

בהמשך הרחוב עובר המחבל ליד שתי ילדות ומשום מה אומר להן "מסוכן, תברחו". המחבל רץ ברחוב השניים כשהוא אוחז בנשק, בצד הדרך נראית קבוצת ילדים על המדרכה, ביניהם גם בנותיו של האב שמעיד. לפי עדותו, באותם רגעים המחבל אמר לקבוצת הילדים "מהר, רוצו, תברחו מכאן".

דני קצב, אביהן של הבנות שבבעלותו 'הקיוסק של דני' ברחוב חתם סופר בבני ברק, סיפר על רגעי הדרמה שעברו על שתי בנותיו בגילאי 10 ו-11.5; "המחבל אמר לבנות שלי לברוח, הן הסתכלו עליו ולא הבינו מה הוא עושה, הם חשבו שהמחבל קשור למשטרה, הן אמרו לי שהם חשבו "שהוא שוטר". הן לא ברחו הביתה, אלא רצו לבית של חברה שלהן".

מסלול הטבח בעריכת מנדי קוריץ, 'קוריץ מערכות'. 

גדעון, בן 45, תושב הרחוב, שהיה בלב העניינים סיפר ל'מקור ראשון': "בדיוק נכנסתי לחדר המדרגות של הבניין. הוא ניסה לירות בבן שלי שעמד ליד החלון. הנה תסתכלי פה למעלה איפה שהוא עומד. זה הבן שלי. תראי את החלון ליד, הוא מלא חורים. הצרור חדר לדירה הסמוכה ובמזל לא פגע באיש".

>>> כל הכתבות והעדכונים אודות הפיגוע בבני ברק

אורי, הבן, בשנות העשרים לחייו, יורד לרחוב ומשחזר בהיסטריה: "שמעתי את הירי וראיתי את המחבל מהחלון, הוא היה אדיש מאוד. הוא ראה אותי אבל בהתחלה לא כיוון אליי את הנשק, אמרתי אולי זה אזרח שמגיב לירי. אחר כך ראיתי שהוא ניסה לירות לכיווני וחורר את החלון הסמוך של השכנים. הקליעים הגיעו עד הדלת וחוררו את התקרה. כנראה הוא ירה צרור. הייתה שם אישה עם תינוק בחדר ליד. לאבא שלי היה מזל, הוא בדיוק נכנס לחדר מדרגות".

אכן העיר בני ברק עדיין המומה והלומה, אך מנסה לצד האובדן הכבד, של שניים מיקירי העיר, להתנחם ולהיתלות בניסים שהתרחשו בה בעת. שכן ללא ספק לולא היה השוטר אמיר חורי מחרף את נפשו כדי לסיים את מסע הטבח, יתכן והיו קורבנות רבים יותר ל"ע. 

החל בז'בוטינסקי וכילה בהרצל - באדיבות דנה בצלאל.

פיגוע בבני ברק מחבל ניסים פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד