י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר גזר הדין

ראשי 'לב טהור' מגיבים לעונש: "האימא חטפה את הילדים שלה ללא רשות"

ב'לב טהור' מגיבים לגזר הדין שנגזר על ראשי הכת בארה"ב, לאחר שהואשמו בחטיפת ילדים ובהתעללות, וטוענים כי לא ניתנה לעדי ההגנה הזכות להשמיע את דברם: "אף אחד ממאתיים העדים שהביעו נכונות להעיד לטובת הנאשמים והוצעו על ידי ההגנה, לא אושרו להיכנס לדיון"

ראשי 'לב טהור' מגיבים לעונש: "האימא חטפה את הילדים שלה ללא רשות"
נשים וילדים בכת לב טהור צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי האחרון נגזר דינם של נחמן הלברנץ, בנו של המנהיג המנוח שלמה הלברנץ, ומאיר רוזנר, מראשי כת 'לב טהור', כל אחד מהם קיבל 12 שנות מאסר, ועוד 5 שנים על תנאי, בהן יהיה תחת מעקב לאחר שישוחררו מהכלא, כדי לוודא שלא ישובו על מעשיהם.

אוריאל יוסף הלוי גולדמן, מראשי 'לב טהור' הגיב על האישומים ועל התנהלות בית המשפט בעניינם ואומר ל'בחדרי חרדים': "גזר דינם של שניים ממנהיגי קהילת לב טהור הוא שנים עשרה שנות מאסר, על עוון של כביכול חטיפת ילדים, זאת למרות העובדה שהמדובר הוא להיפך, שהאימא המאשימה בתיק זה, היא זאת שחטפה את הילדים ללא רשות בעלה ובכפייה בניגוד לרצונם של הילדים. האימא, ביחד עם שותפיה אויבי הקהילה שבישלו כאוס זה, הכליאו ועינו את הילדים, והם ברחו לנפשם ובקשו את עזרת דודם להצילם".

לטענת 'לב טהור', "ביסוס כל ההאשמות על עובדות של דעות - קדומות ועלילות - דם, "שכולם יודעים" שבקהילת לב טהור מתעללים בילדים פיזית ונפשית, ולכן כל עזרה לילד שנחטף מקהילת לב טהור לחזור למקומו מתפרש כעוון של חטיפת ילדים".

ראשי הכת התלוננו כי החזקת הנאשמים היא בתת - תנאים, ללא שום אפשרות של מעצר-בית בערבות, וללא אפשרות להכנת הגנה ראויה. בנוסף טוענת ההגנה, כי "החלפת האישומים כמה פעמים, בלי שום שינוי בעובדות שבהם הואשמו, כל זאת כדי לתאם את משפט - הראווה שיכליל ויפליל כמה שיותר את קיומה ואורח חייה של קהילת לב טהור". עוד טוענים בכת, כי: "יש זיוף תמלילים והצגת נתונים שקריים שניתן להוכיחם על פניהם".

לטענת, גולדמן שכיום מדברר את 'לב טהור' ומנסה להגן על שמה הרע בעולם; "אף לא אחד ממאתיים העדים שהביעו נכונות להעיד לטובת הנאשמים והוצעו על ידי ההגנה, לא אושרו להיכנס לדיון, כולל כמה מומחים ומדענים משפטניים מרחבי העולם". וכי לדבריו, "נשללה מהם הזכות להציג בפני חבר המושבעים במהלך המשפט שום כיוון של הגנה".

>>> כל הכתבות והעדכונים אודות לב טהור

גולדמן מציג חמש טענות שלגרסתו בית המשפט התעלם מהן; א) שהילדים נחטפו קודם לכן על ידי האימא המאשימה. ב) לאתגר את הפסיקה המושחתת למשמורת בלעדית של האימא שנתקבלה במעמד צד- אחד על ידי שקרים, שאפשר להוכיח על פניו, פסק דין שהיווה אבן יסוד להאשמת "החטיפה". ג) שהילדים עונו על ידי האימא וחברותיה, מה שגרם לבריחתם. ד) שהילדים ברחו מרצונם. ה) להוכיח שהבת הבכורה נישאה בצורה לגיטימית לפי דת היהודית, זאת אפילו בראיות מוכיחות על- פי חוק האמריקאי והגואטמלי.

לטענת אנשי 'לב טהור', אחרי ההרשעה "המושחתת מהיסוד", בית המשפט והפרקליטות לא הסתפקו בכך, ןהם גיבשו עתירות טרום גזר דין "מלאי שנאה רווית דם, מה שלא מבייש את כתבי הדר שטירמר הנאצי, ואיך שצריכים למצוא את פתרון הסופי לקהילת לב טהור".

בנוסף הצהירו כי "כמו שהרדיפות עקובות מדם במשך עשרות שנים, לא עצרו אותנו מלהעמיד ולטפח קהילה יהודית אותנטית, אדוקה בתורה ומצוות ללא שום שינוי מהדורות הקודמים, גם אחרי פסק דין זה לא ננקט שום שיטה אחרת באורח חיינו, רק נתעצם בשמירת התורה והמצוות באופן נעלה יותר, ובהתבדלות מוחלטת מהשפעת הדור ומנהיגיו השקריים".

ילדים ב'לב טהור'.

עוד הצהירו אנשי הכת באמצעות אוריאל גולדמן ששוחח עם 'בחדרי חרדים': "הממשל הפדרלי בניו יורק, וחבריהם אויבי קהילת לב טהור, לא יכתיבו לנו איך לחנך את ילדינו, מתי לחתן אותם, אנחנו נמשיך להיות כפופים לדעת התורה וחכמי ישראל הוותיקים. אנחנו כן נלמד לבנינו ולבנותינו רק תורה ומצוות, ונרגיל אותם להיות כפופים רק אליהם. אנחנו נחתן את בנינו ובנותינו בגיל הכי מוקדם שאפשר לפי ההלכה, כדי לשמור על טוהר וקדושת ילדינו".

כזכור, שני מנהיגים בכירים בכת 'לב טהור', נידונו ל-12 שנות מאסר כל אחד מהם, בגין פשעי חטיפה וסחר בילדים, והתעללות בהם. דמיאן וויליאמס, התובע של ארצות הברית במחוז הדרומי של ניו יורק, הודיע ​​כי "כי נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר נידונו ל-12 שנות מאסר בגין עבירות של ניצול ילדים וחטיפת ילדים. הנאשמים, מנהיגי כת דתית קיצונית בשם לב טהור".

>>> כל הכתבות והעדכונים אודות לב טהור

התובע האמריקני דמיאן וויליאמס אמר בתגובה לפסק הדין: "אף אמא לא צריכה להתעורר לעולם כדי למצוא את ילדיה נעדרים. ואין להכריח אף ילד להיכנס למערכת נשואין, גזרי הדין מעבירים מסר ברור: מי שחוטף ילדים, יועמד לדין ויענש במלוא היקף החוק".

בגזר הדין נאמר, כי הלברנץ ורוזנר, הכריחו את האמהות הצעירות לספר לאנשים מחוץ ל'לב טהור' שאינן נשואות ולשקר לגבי גילן. והורו ללדת תינוקות בתוך בתיהם במקום בבית חולים, כדי להסתיר את הגילאים הצעירים. בנובמבר 2018, בית משפט לענייני משפחה בברוקלין העניק לגברת שרה טלר, בתו של שלמה הלברנץ, מייסד הכת, משמורת בלעדית על שני ילדיה, ואסר על אבי הילדים - בעלה שכיום אחד המנהיגים ב'לב טהור', לתקשר עם ילדיו.

נשים בכת 'לב טהור'.

עוד צוין בגזר הדין, כי לאחר שהאם ברחה והתיישבה בניו יורק עם ילדיה, הלברנץ ורוזנר הגו תוכנית לחטוף את יענטע, אז בת 14, כדי להחזיר אותה לגואטמלה ול"בעלה" בן ה-20. בדצמבר 2018, הם חטפו את אחיה בן ה-13 באמצע הלילה מבית בצפון מדינת ניו יורק והעבירו אותם דרך מדינות שונות ובסופו של דבר למקסיקו בעצם יום שבת, לצורך ביצוע החטיפה השתמשו הנאשמים בתחפושות, מסמכי נסיעה מזויפים ואפליקציה מוצפנת. בזמן החטיפה, הנהגת לב טהור ביקשה מקלט לכל קהילת לב טהור ברפובליקה האסלאמית של איראן.

לאחר חיפוש של שלושה שבועות בהשתתפות מאות גופי אכיפת חוק מקומיים, פדרליים ובינלאומיים, הילדים נמצאו במקסיקו והוחזרו לניו יורק. במרץ 2019 ומרץ 2021 או בסמוך לכך, שוב ניסו חברי לב טהור לחטוף את הילדים אך ללא הצלחה.

אוריאל גולדמן (בצד)

לב טהור עונש מאסר נחמן הלברנץ מאיר רוזנר אוריאל גולדמן חטיפת ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד