כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הבוקר: שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן יעיד במשפטו

שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן מואשם במירמה והפרת אמונים • היום הוא יעיד בבית המשפט בירושלים וזו העדות המרכזית במשפט • בתחילת החודש העיד נגדו דני איילון

אביגדור ליברמן ודני איילון, צילום: פלאש 90
אביגדור ליברמן ודני איילון, צילום: פלאש 90

שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן יעיד היום (ד') בבית משפט השלום בירושלים במסגרת משפטו. זו העדות המרכזית במשפט.

ליברמן מואשם במירמה והפרת אמונים, בכך שבמהלך כהונתו כשר החוץ פעל לקידום מינויו של בן-אריה לשגריר בלטביה, זאת אף שבתפקידו הקודם של בן-אריה, כשגריר בבלארוס, הדליף לליברמן פרטים מתוך מסמך חיקור-הדין, שביקשה ממנו משטרת ישראל להעביר לשלטונות המדינה. זאת, במסגרת החקירה נגד ליברמן בפרשת חברות-הקש - תיק החקירה המרכזי נגד שר החוץ לשעבר, שנסגר מחוסר ראיות..

בתחילת החודש העיד נגד ליברמן דני איילון, מי שהיה סגן שר החוץ והודח ע"י ליברמן. עדותו של איילון הזיקה מאוד לליברמן, נוכח דבריו שקודם לישיבת ועדת המינויים שבה מונה זאב בן-אריה לשגריר בלטביה, הנחה אותו ליברמן בשתי הזדמנויות למנות את בן-אריה.

במהלך החקירה הנגדית נשמעו באולם חילופי דברים חריפים בין ליברמן לאיילון. במהלך חקירתו הנגדית אמר איילון: "צריך לזכור, זה לא דני איילון נגד אביגדור ליברמן, זה מדינת ישראל נגד אביגדור ליברמן. אין לי שום סכסוך עם ליברמן, אני מוכן ללחוץ לו את היד ברגע זה".

ליברמן, שישב בשורה הראשונה באולם, סנטימטרים אחדים מאחורי ליברמן, השיב בקריאת ביניים: "חס וחלילה, אני לא לוחץ את היד - לא לרמאים ולא לשקרנים". אך איילון המשיך: "אין לי סכסוך איתו, ומי שאין לו סכסוך, יש לי איתו יחסים טובים".
ליברמן עדות בית המשפט דני איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד