כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

צלבי קרס רוססו על בית כנסת של ניצולי שואה

תופעת השחתת בתי כנסת: בבת ים רוססו כתובות נאצה וצלבי קרס על בית כנסת • הגבאי, ניצול שואה, ראה את שאירע ונזקק לטיפול רפואי • זהו המקרה רביעי בחודש האחרון

צלבי קרס רוססו על בית כנסת של ניצולי שואה
משה ישי



תופעת ריסוס כתובות נאצה על בית כנסת לא פוסקת: ברחוב הורדים בבת ים רוססו כתובות נאצה וצלבי קרס על קירות בית כנסת. גבאי בית הכנסת, יהודי ניצול שואה, הגיע ראשון למקום, לפתוח את שערי הבניין למתפללים, וכראה את שאירע חש ברע. למקום הוזעקו חובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' סניף 'בת ים' שהעניקו לו טיפול רפואי.

"עד מתי נרגיש כמו בגולה?" שואל משה ישי, מתפלל בבית הכנסת "שוב פעם הבוקר הגיעו לבית הכנסת המתפללים והזדעזעו לגלות צלבים על קירות בית הכנסת. זה מקרה רביעי תוך חודש ימים שבו מחוללים קירות בית הכנסת".

"בית הכנסת שנבנה ע"י ניצולי שואה, וכיום יש גם מתפללים ניצולי שואה שראו מקרה כזה על הבוקר מיותר לציין עד כמה היה כאבם וצערם שבמדינת היהודים חוזרים מראות מוורשה 1942".

עוד בנושא:
חלונות מנופצים ואבנים בבית הכנסת 'האוהל' בבת ים
מרססי הצלבים בבת ים: שלושה קטינים בני 14-15
בת -ים: צלבים וכתובות נאצה על בתי כנסת
בני 12 ו-13 השחיתו בית-ספר חרדי בבת ים

"המתפללים ישר נכנסו לתוך בית הכנסת והחלו לקרוא קינות, חלקם חשו שלא בטוב ובניהם יו"ר בית הכנסת מיקי מושקוביץ דור שני לניצולי שואה שחש ברע, המתפללים מיד הזעיקו סיוע רפואי, יום לא קל למתפללי בית הכנסת האוהל בבת ים".

יהודה מזרחי חובש 'איחוד הצלה' סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי כי גבאי בית הכנסת לקה בהתקף חרדה עקב צלבי קרס וכתובות גרפיטי שרוססו במקום, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני לאחר שלקה בהתקף חרדה, כוחות משטרה ופיקוח עירוני פעלו במקום".

המתפללים יוזמים זעקה רבתי על המצב, שתתקיים מחר, יום חמישי, בשעה 20:00, ברחבת בית-הכנסת הגדול "האוהל", ברחוב הורדים 6 (כצנלסון 61), בת-ים.

צילום: משה ישי, מתפלל בית הכנסת

בית כנסת ניצולי שואה בת ים השחתה צלבי קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד