כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תקעו יתד • בית המשפט דחה עתירתו של יעקב לבין

תמה הסאגה: בית המשפט המחוזי אישר סופית את העברת השליטה ב'יתד נאמן', ודחה את עתירתם של חברי ההנהלה המודחים • השופטת: כל הפעולות בעיתון נעשו כחוק

יעקב לבין. צילום: קובי הר צבי
יעקב לבין. צילום: קובי הר צבי

המאבק הממושך על השליטה ב'יתד נאמן', בו פתח הגראי"ל שטיינמן לפני שנה במטרה לשנות את רוח העיתון, לאחר שזה הירבה לתקוף גורמים שונים, לפלג ולסכסך - למורת רוחו של הגראי"ל - הושלם היום (ד) בפסיקתה של השופטת רות רונן בבית המשפט המחוזי תל אביב יפו.

כזכור, אנשי חברת יתדות תשמ"ו שאיבדו את מעמדם בעיתון, בהם המנכ"ל לשעבר יעקב לבין וחברי ההנהלה הרוחנית שהודחו הרב שמואל דויטש והרב צבי פרידמן, עתרו לבית המשפט נגד העמותה ונגד הרב שמעון גליק ורבני העיתון, בהם הגרמ"א ברוורמן, הגר"נ זוכובסקי, הגר"ש אפשטיין והגר"י אסחייק. כבר עם ביצוע המהפך דחה בית את המשפט את בקשת העותרים לסעד זמני.

השופטת מסבירה כי הבעלות על החברה המוציאה לאור את העיתון נתונה בידי העמותה, כאשר סמכויות ייצוג דעת העמותה בדירקטוריון החברה וקבלת ההחלטות נתונים בידי הרב ברוורמן,

העותרים טענו כי הרב ברוורמן הוחלף לפני כעשור על ידי רו"ח בומבך, והביאו שני עדים - הרב לבין והרב פטרוף, אך שני עדים שזומנו לא התייצבו - הרב דויטש ורו"ח בומבך. עוד נטען בתביעה כי הרב ברוורמן חרג מסמכותו, גם לו היה בתפקיד, וכי נדרש רוב מוחץ של 90%, כדי להדיח את המנכ"ל לבין ואת הרבנים דויטש ופרידמן מהעמותה.

לאחר פלפול משפטי קצר, מפריכה השופטת את טענות התביעה אחת לאחת, וקובעת כי הרב ברוורמן פעל במסגרת סמכויותיו המלאות, ונטל ההוכחה מצוי על כתפי התובעים. "המבקשת לא הרימה את נטל ההוכחה שהוטל עליה ולפיכך דין התובענה להידחות. אני דוחה את התובענה", היא מסיימת.

עם זאת, המודחים, המזוהים עם 'הפלג האשדודי' בציבור הליטאי, ייסדו להם לבינתיים עיתון משלהם בשם 'הפלס', המצוי במאבקים כלכליים קשים על קיומו.
בית המשפט יתד נאמן החלטה פלג אשדודי יעקב לבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד