י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"האי יספק סיוע מלא"

נחשף: אברמוביץ' מחזיק צי יאכטות במיליארד דולר

לפי 'פייננשל טיימס', מלבד היאכטות היוקרתיות שעזבו את נמל ברצלונה עם תחילת הפלישה של רוסיה לאוקראינה, האוליגרך הרוסי הוא גם הבעלים של היאכטות "האלו" ו"גארסון", ששווין 38 מיליון דולר ו–20 מיליון דולר בהתאמה. יאכטה נוספת נמצאת בבעלותו של המיליארד משנת 1998

נחשף: אברמוביץ' מחזיק צי יאכטות במיליארד דולר
רומן אברמוביץ צילום: צילום מסך

תחקיר של העיתון הכלכלי 'פייננשל טיימס' חושף כי לאוליגרך היהודי-רוסי, המיליארדר רומן אברמוביץ', מחזיק בצי בן חמש יאכטות בשווי מוערך של כמיליארדר דולרים.

עד כה נחשף הציבור לשתי יאכטות בבעלותו של אברמוביץ' - "סולאריס" ו"אקליפס" - ששווין מוערך ב-474 מיליון דולר ו-437 מיליון דולר בהתאמה. שתי היאכטות האלה עזבו את נמל ברצלונה עם תחילת הפלישה של רוסיה לאוקראינה, עוד בטרם הכניס אותו האיחוד האירופי לרשימה השחורה - ולפי דיווחים הן עוגנות עתה באתר התיירות הטורקי מרמריס.

אך לפי 'פייננשל טיימס', האוליגרך הרוסי הוא גם הבעלים של היאכטות "האלו" ו"גארסון", ששווין 38 מיליון דולר ו–20 מיליון דולר, ושעוגנות באנטיגואה. ממשלת אנטיגואה לא ידעה מי הבעלים של היאכטות עד חשיפת העיתון, ושר החוץ של האי הקאריבי, חלק מאיי הבתולה הבריטיים, הודיע לממשלת בריטניה כי "האי יספק לה סיוע מלא" באכיפת הסנקציות אם תבקש. לפי בדיקה של הרשויות בבריטניה, החברה שרשומה כבעלים של שתי הספינות היא וונהאם אוברסיז לימיטד, ששייכת לאברמוביץ'.

נוסף על כך, מקור המעורה בעניינים דיווח ל'פייננשל טיימס' כי אברמוביץ' עדיין מחזיק בבעלות על יאכטה חמישית - "סוסורו", שאותה קנה ב-1998 ולאחר מכן דווח כי העביר את הבעלות עליה לגרושתו.

לאחרונה דווח כי אברמוביץ' ככל הנראה הורעל והתעוור למשך מספר שעות יחד עם מנהלי משא ומתן לשלום באוקראינה, מוקדם יותר החודש, ההרעלה לכאורה גרמה לעור להתקלף מפניהם ולעיוורון זמני, כך אמרו מקורות ל'דיילי מייל'.

נציג של אברמוביץ' אישר מוקדם יותר היום שהאוליגרך סבל מהתסמינים שדווחו, אך סירב למסור פרטים נוספים. הוא הורעל לכאורה לפני שבועות ספורים לאחר פגישה בבירת אוקראינה קייב, בזמן שפעל כ'שומר שלום' במלחמה הרוסית באוקראינה, כך דווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

לאחר הפגישה בקייב ב-3 במרץ, אברמוביץ' וכן שני בכירים בצוות האוקראיני פיתחו תסמינים שכללו עיניים אדומות, עיניים דומעות, כואבות וכן קילוף עור על פניהם וידיהם, כך אמרו מקורות לעיתון.

אברמוביץ', שקיבל בקשה אוקראינית לסייע במשא ומתן על סיום הפלישה הרוסית לאוקראינה, 'התעוור לכמה שעות' וטופל בבית חולים בטורקיה, אמר מקור ל"גרדיאן".

אנליסטים באתר חדשות התחקירים Bellingcat אישרו כי שלושה חברי המשלחת - כולל אברמוביץ' - שהשתתפו בשיחות השלום בין אוקראינה לרוסיה ב-3 במרץ חוו "תסמינים התואמים להרעלה בנשק כימי".

כולם סבלו מכאבים עד למחרת בבוקר. שלושת הגברים אכלו רק שוקולד ושתו ומים בשעות שלפני הופעת התסמינים. למחרת ב-4 במרץ, נסעו אברמוביץ', והאחרים מקייב לעיר לביב שבאוקראינה, בדרכם לפולין עדיין חשו תסמינים. לאחר מכן הם עברו לאיסטנבול, שם הם קיבלו טיפול לפני המשך המשא ומתן.

הקרמלין הודה לראשונה בשבוע שעבר כי אברמוביץ' היה מעורב רשמית במשא ומתן לשלום מוקדם בין רוסיה לאוקראינה, אך הדובר דמיטרי פסקוב אמר ביום חמישי האחרון שהאוליגרך לא לוקח יותר חלק מצוות המשא ומתן. "הוא כן לקח חלק בשלב הראשוני", אמר פסקוב, "עכשיו המשא ומתן הוא בין שתי הקבוצות, הרוסים והאוקראינים".

רומן אברומוביץ מלחמת אוקראינה רוסיה יאכטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד