כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הרבי הוסיף את חתימתו

ההפתעה המסעירה למשתתפי הוועידה של ויז'ניץ בקרואטיה

הסידור של הבעל שם טוב הקדוש שנחשף לאחרונה מכיל בין דפיו את חתימותיהם הקדושות של גדולי תלמידי הבעש"ט. משתתפי הוועידה של ויז'ניץ בקראוטיה קיבלו העתק מושלם של הספר, ונכנסו כל אחד בתורו כאשר הרבי מוסיף את חתימתו לדפים הקדושים

ההפתעה המסעירה למשתתפי הוועידה של ויז'ניץ בקרואטיה
הרבי מויז'ניץ חותם על הסידור צילום: יוסי גולדברגר

האדמו"ר מויז'ניץ בסידור הבעל שם טוב: משתתפי הוועידה העולמית של איגוד מוסדות ויז'ניץ הנערכת בקוראטיה הופתעו לקבל מתנה יוצאת דופן מקורית וקדושה במיוחד: סידור הבעל שם טוב עם חתימות גדולי תלמידיו של מייסד החסידות, יחד עם חתימתו האישית בחותמת עץ, של האדמו"ר מויז'ניץ.

כזכור, בחודש שעבר נחשף לראשונה סידורו של הבעל שם טוב שהיו אצור וגנוז כל השנים, מדובר בנכס החשוב והיקר ביותר בספריית הענק של חב"ד בניו יורק שנחשף לציבור. מדובר בכמעט 500 צילומי עמודים מסידורו האישי של הבעל שם טוב הקדוש, בו כתבו גדולי תלמידיו את שמותיהם שיהיו לפניו בזיכרון בתפילה 

הסידור בכתב יד על ידי גדול תלמידיו רבי גרשון מקיטוב, ומכיל את חתימותיהם של גדולי תלמידיו וממשיכי דרכו המגיד הגדול ממעזריטש, רבי אלימלך מליז'ענסק, רבי זושא מאניפולי, רבי יעקב יוסף הכהן בעל ה"תולדות יעקב יוסף", רבי פנחס מקוריץ, בנו של רבי יחיאל מיכל מזלוטשוב ותלמידים רבים נוספים.

עד עתה נחשפו רק דפים ספרים מהסידור הקדוש, אולם באיגוד מוסדות ויז'ניץ שמו ידם על הסידור כולו, וצילמו אותו אחד לאחד ויצרו העתק מדויק שלו ברמה הגבוהה ביותר, ובכריכת עור מיוחדת כיאה לסידור הקדוש שלאורך השנים יוחסו לו סגוליות מופלאה וניסים מעל דרך הטבע.

במהלך המעמד שנערך בליל שישי האחרון יחד עם האדמו"ר מויז'ניץ הנגידים קיבלו לידיהם את ההעתק הנדיר, והאדמו"ר חתם לכל אחד באופן אישי בסידור וצירף את חתימתו הקדושה לחתימותיהם של יתר תלמידי הבעש"ט הקדוש שחתומים בסידור ההיסטורי. החתימה נחתמה בחותמת עץ ודיו, בדומה לחותמות שבהן השתמשו בתקופת הבעל שם טוב.

מדובר למעשה בפרסום ראשון של הסידור במלואו, ובהעתק מדויק של הסידור המקורי שעד היום לא יצא לאור. הנגידים שקיבלו את הסידור, קיבלו למעשה אוצר היסטורי כפול, גם העתק נדיר של הסידור הקדוש, וגם חתימת קודשו המקורית של האדמו"ר מויז'ניץ בסידור המיוחד.

כאמור, בחודשים האחרונים נמצא סידורו של הבעל שם טוב ובו חתימותיהם של גדולי תלמידיו מאותה תקופה שביקשו שיתפלל עליהם וחתמו על הספר בחתימותיהם. כעת, לכבוד הוועידה העולמית ה-2 של איגוד מוסדות ויז'ניץ בקרואטיה, הספר הודפס מחדש בהעתק מושלם, כאשר האדמו"ר מויז'ניץ מוסיף בספר את חתימתו לחתימת תלמידי הבעל שם טוב.

הבעל שם טוב הרבי מויז'ניץ סידור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד