י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"סכנה איומה"

"אובדן מולדתי": קריאת 5 האדמו"רים; הרבי חתם לעיני האלפים

גזירת החינוך בניו יורק: אדמו"רי ויליאמסבורג קראו לציבור לחתום על 'עצומה' למשרד החינוך, נגד הרפורמה המתוכננת. האדמו"ר מסאטמר חתם על ה"קול קורא" לעיני אלפי חסידים במהלך כנס נגד פגעי הטכנולוגיה

"אובדן מולדתי": קריאת 5 האדמו"רים; הרבי חתם לעיני האלפים
האדמו"ר מסאטמר חותם על ה"קול קורא" צילום: באדיבות המצלם

גדולי האדמו"רים בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין - ניו יורק, חתמו על "קריאת קודש וחובת השעה", בה מתבקשים כל ההורים השולחים את ילדיהם למוסדות החינוך בשכונה - לחתום על 'עצומה' נגד רפורמת החינוך החדשה העלולה לפגוע במערכת החינוך החרדית בניו יורק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מנהלי המוסדות החליטו לגייס עשרות אלפי הורים שיחתמו על ה'עצומה', נגד התוכניות של משרד החינוך במדינה, בעקבות הרפורמה המתוכננת, במסגרתה ייאלצו תלמידי הישיבות ללמוד תכנים בעייתיים ושמנוגדים להשקפת העולם החרדית.

בין היתר יצטרכו ללמוד את חוקי המדינה לגבי שימוש לרעה באלכוהול, סמים ועישון סיגריות, בטיחות בכבישים מהירים ונהיגה בטוחה בתוככי שכונות.

האדמו"רים מודאגים בעיקר מעצם ההתערבות של הממשלה בסדר החינוך של המוסדות החרדיים. בקריאה שפרסמו כותבים האדמו"רים: "ולעת כזאת את אשר יגורנו בא לנו בעוונותינו הרבים, כאשר משרד החינוך הנפיק וקבע הוראות חדשות לכל מוסדות החינוך - וסכנה איומה מרחפת עלינו מגזירותיהם המתחדשות, שעלולות ח"ו לפגוע בציפור נפשנו. ואיככה נוכל וראינו באובדן מולדתי ה"י".

על המכתב חתמו האדמו"רים מסאטמר, פאפא, ויז'ניץ ויליאמסבורג, וויען וצעהלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר מסאטמר הגדיל לעשות וחתם על ה"קול קורא" לעיני אלפי חסידים והורי התלמידים, במהלך עצרת גדולה שנערכה בחסידות נגד פגעי הטכנולוגיה.

חינוך האדמו''ר מסאטמר הרבי מסאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד