ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

תגובות הח"כים לנאום לפיד: "אל תקרא לנו אחי"

"נאום לפיד 'אחי החרדים', זה כמו שטיבי יגיד 'אחי המתנחלים'", כך אומר ח"כ יעקב ליצמן • ומדוע טוען מאיר פרוש שלפיד לא עשה שיעורי בית? • מקבץ תגובות

תגובות הח"כים לנאום לפיד: "אל תקרא לנו אחי"
פלאש 90

מתקפת פוליטיקאים על נאומו של יאיר לפיד היום: לאחר ההצבעה הבוקר (ד) בה הוחלט לאמץ מתווה גיוס בו יהיו גם סנקציות פליליות, כינס שר האוצר יאיר לפיד מסיבת עיתונאים בו פנה ישירות לציבור החרדי וכינה אותם 'אחי'.

ריקי לא לבד • חברים דמיוניים חדשים ללפיד: אשר מירושלים וחיים מבני ברק

ח"כ יעקב ליצמן הגיב לדברים ואמר: "נאום לפיד 'אחי החרדים', זה כמו שאחמד טיבי יגיד 'אחי המתנחלים'. לפיד, כמו שלקחת ארנונה מהמתים, ושמרת על מעמד הביניים ולא העלית מיסים - כך תגייס את החרדים".

מוקדם יותר אמר כי, "המלצות ועדת פרי מהוות אות קלון למדינת ישראל, וכמובן שלא ייושמו בשל היותן פופוליסטיות ומנותקות מהמציאות. נתניהו כראש ממשלת שנאת הדת ייזכר לדיראון עולם במתן יד לניסיון הרס עולם התורה".

ח"כ מאיר פרוש הגיב לדברים ב'גלי צה"ל': "ליאיר לפיד אין מושג על מה הוא מדבר, הוא קורא ל'אשר בן 28', אבל החוק שלו מדבר עד גיל 26".

שרת המשפטים לבני על חוק הגיוס; "אין שוויון אמיתי. א"א לקרוא לאשר ולחיים לשרת, בלי לקרוא גם לאלקנה ולנריה להתגייס יותר מ-17 חודשים. אין הבדל בין ישיבה לישיבה ובין כיפה לכיפה".

ח״כ מרב מיכאלי מהעבודה הגיבה: ״מדובר ברשימת צעדים פופוליסטיים, אלימים, ולגמרי לא שוויוניים, שאין להם קשר למציאות ולא יוכלו לקרות. עושים עלינו סיבוב של יחסי ציבור אבל זה לא יביא לגיוס חרדים, לא תועלת למדינה, אלא נזק. ועדת פרי, שקיימה את כל ההליך בלי לדבר עם קהל היעד שלה, מחרחרת מלחמה חברתית ומלחמת תרבות הרסנית בישראל. 'אחי החרדיים?' אנחנו רואות ורואים מה עשה יאיר לפיד לאלה שהוא קרא להם 'אחי העובדים' ועכשיו מכביד עליהם את ידו. גם בחוק הזה האחים היחידים שהוא דואג להם הם מצביעי נפתלי בנט, הוא באמת אח שלו״.

ח"כ מוזס הגיב לדברים כי, "סיפור הגיוס וה'שוויון בנטל' נועד לחפות על מכת גזירות כלכליות שהשית יאיר לפיד על אזרחי המדינה. לפיד מכנס מסיבת עיתונאים ומדבר גבוהה גבוהה על שוויון בנטל, ובאותה נשימה פוגע בשוויון הכלכלי.

"לאן נעלם השוויון בנטל הכלכלי? הרי הוא קובר את כלכלת ישראל, פוגע בחלשים ביותר ובעניים ביותר ומעמיק את הפערים החברתיים. היהדות החרדית לא מתרגשת מחוק זה או אחר. עולם התורה ימשיך להתקיים ובחורי הישיבה ימשיכו ללמוד, החוק היחיד העומד לנגד עיננו הוא 'ועשית ככל אשר יורוך'".
מוזס פרוש לפיד ישיבות גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד