כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
טבח נוראי של פוטין

הזוועות התגלו לאחר נסיגת הרוסים: גופות רבות ברחובות

חיילים רוסים שנסוגו, השאירו אחריהם אזרחים שהוצאו להורג על 'כביש המוות' | עדי ראייה סיפרו על פשעי מלחמה של הרוסים בכבישים עם טענות של 300 הרוגים אזרחים בעיר אחת

הזוועות התגלו לאחר נסיגת הרוסים: גופות רבות ברחובות
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

העיר אירפין שבמחוז קייב באוקראינה נכבשה בימים האחרונים מידי הכוחות הרוסיים על ידי לוחמים אוקראינים, שדחקו אותם החוצה. ראש העיר אמר כי 300 אזרחים נהרגו במהלך כיבוש העיר על ידי רוסיה, קרב שנמשך כמעט חודש.

ב-7 במרץ, פורסם סרטון מזעזע שבו נראה אזרח נורה על ידי חיילים רוסים בזמן שהוא מנסה להימלט מקייב הבירה בשיירה, לצד אשתו ובנו בן השש שהיו גם הם ברכבו. בסרטון נראה אותו אדם יוצא ממכוניתו עם ידיו למעלה ואז הוא נורה על ידי צוות טנק רוסי. זהו אחד מאירועים רבים שמראים פשעי מלחמה שביצעו חיילים רוסים באוקראינה, לצד אירוע נוסף שהתרחש בתחילת מרץ, שבו הרוסים הוציאו להורג זוג אוקראיני.

גופותיהם של לפחות 13 אזרחים הרוגים נמצאו ביום שישי האחרון לאורך כביש מהיר מחוץ לקייב, לאחר שנשארו מאחור על ידי חיילים רוסים שנסוגו. עיתונאים מערביים מלווים את החיילים האוקראינים המתקדמים ליד קייב, הם חושפים ראיות נוספות לפשעי מלחמה שביצעו חייליו של פוטין.

כביש בפרבר צפונית-מערבית לקייב, שהיה אחד משטחי הקרב המרכזיים במשך שבועות, חזר כעת היטב לידיים אוקראיניות, שממה זרועה באזור, טנקים שרופים. לאחר שכוחות אוקראינה דחקו את רוסיה אל מחוץ לאזור, העבודות לאיסוף ההרוגים התחילו. רק כעת מתממש היקף ההרס בעיר.

לדברי אולנה חלושקה - חברה בקבוצה נגד שחיתות באוקראינה - חלק מהגופות הושחתו על ידי כוחות רוסים לפני שנסוגו, עובדי הפינוי מתמודדים עם מראות קשים.

ראש העיר אירפין, אולכסנדר מרקושין, אמר כי לפחות 300 אזרחים ו-50 חיילים נהרגו במהלך הכיבוש של רוסיה וכי לפחות 50 אחוז ממבני העיר והתשתיות הקריטיות נפגעו. בעיר התגוררו כ-60,000 תושבים לפני שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין פתח במתקפה שלו על אוקראינה ב-24 בפברואר. ראש העיר, אמר שכ-3,500 בני אדם שהו באירפין, וכי שירותי החירום עדיין מחפשים תושבים שמסתתרים במרתפים שלהם.

פינוי גופות שרידי גופות פשעי מלחמה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד