כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ניסה לחנוק אותה

העונש שנגזר על המיליונר שמסרב להעניק גט לאשתו

איש נדל"ן, מיליונר יהודי, נכלא ל-18 חודשים לאחר שסירב להעניק לאשתו גט. על פי בית המשפט, "הוא תפס אותה, שם את ידיו סביב גרונה, ירק על פניה ואיים להרוג אותה"

העונש שנגזר על המיליונר שמסרב להעניק גט לאשתו
פיקסאביי

אלן מוהר, בן ה-57, סירב להעניק גט לאשתו, קרוליין מוהר, ובשל כך נכלא למשך 18 חודשים. לזוג שלושה ילדים והם נפרדו ב-2016 לאחר 21 שנות נישואין, הם התגרשו רשמית בבית משפט לענייני משפחה במנצ'סטר שבבריטניה.

עם זאת, מוהר עדיין לא נתן לה את הגט. גב' מוהר הגישה תביעה פרטית וטענה על "שליטה וכפייה" בין ינואר 2016 לינואר אשתקד. מוהר, המתגורר בסלפורד, שם מתגוררים אלפי יהודים אורתודוקסים, הואשם שמנע מאשתו "להינשא מחדש על ידי מניעת הגט". אנתוני מצר, התובע אמר לבית המשפט שמוהר הציע לאשתו 700,000 ליש"ט בגירושין אזרחיים עם הגט או 780,000 ליש"ט בלעדיו. כך דיווח ה'דיילי מייל'.

התובע מצר אמר לבית המשפט כי באוגוסט 2015 גב' מוהר הייתה "כל כך שחוקה מההתעללות הפסיכולוגית והרגשית" שספגה. בבית המשפט התברר כי קרוליין מוהר שלחה הודעה לבעלה כדי לספר לו על מצבה הנפשי. הוא ענה "באיזה צבע את רוצה את המצבה שלך?". ב-22 בינואר 2016, היום שבו קיבל מוהר מכתב מעורך הדין של אשתו שסיפר לו על הליכי הגירושין, הוא אמר לאשתו להתכונן למותה. למחרת, הוא תפס אותה, שם את ידיו סביב גרונה, ירק על פניה ואיים להרוג אותה.

מוהר גם חויב לשלם 11,000 פאונד (כ-45,000 שקל) עבור הוצאות התביעה. הוא הודה בסעיף אחד של שליטה בכפייה ונכלא ל-18 חודשים. לאחר גזר הדין, אמרה קרוליין העגונה לתקשורת מחוץ לבית המשפט: "התקווה שלי היא שהתיק הזה ישלח מסרים ברורים למתעללים ולקורבנותיהם, לאלו שכפו שליטה ופגעו פיזית ועשו דה-הומניזציה בבני זוגם - החוק לא יאפשר לכם לברוח מהפשעים שלכם, לקורבנות האלה שם בחוץ אתם לא לבד, והצדק והאנושיות לצידכם".

אישה עגונה עונש מאסר מאסר בפועל סרבן גט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד