כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סתימת פיות

מאות רוסים נעצרו בהפגנות נגד המלחמה

מאות בני אדם ברחבי 17 ערים ברוסיה נעצרו בסוף השבוע בעקבות הפגנות נגד פעולות המדינה באוקראינה. רובם נעצרו בבירה מוסקבה ובסנט פטרסבורג

מאות רוסים נעצרו בהפגנות נגד המלחמה
מפגינים ברוסיה צילום: צילום מסך

על פי הדיווח באתר OVD Info העוקב אחר הנעשה ברוסיה בכל הנוגע לרדיפה פוליטית. מאות מעצרים בוצעו בסוף השבוע ברחבי המדינה, כולל עיתונאי שמסקר את העצרות, שאינו רשאי לראות עורך דין.

במוסקבה, אשה נעצרה לאחר שהרימה שלט עם הכיתוב 'שלום מסביב לעולם'. כל מפגין שהחזיק שלט נגד המלחמה נעצר. מעצרים בוצעו גם בנובוסיבירסק, יקטרינבורג, קירוב, פרמיאן וקרסנודר. כוחות משטרה השתמשו ברימוני הלם על מפגינים באנרהודאר, עיירה כבושה בדרום אוקראינה.

בסרטון רואים מפגינים בורחים ופיצוצים בכיכר, כוחות רוסים פיזרו באלימות אזרחים ששרו את ההמנון הלאומי במהלך עצרת פרו-אוקראינית בעיירה כבושה באוקראינה, כך מסרו הרשויות המקומיות.

מארגני ההפגנות ברוסיה ובערים הכבושות באוקראינה אמרו בהצהרה שהם רוצים למחות על "קריסת הכלכלה (של רוסיה), ונגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ולדרוש את שחרורו של מבקר הקרמלין הכלוא אלכסיי נבלני. ארגון OVD-Info דיווח כי למעלה מ-15,000 בני אדם נעצרו בעצרות ברחבי רוסיה כדי למחות על "הפעולה הצבאית הרוסית באוקראינה", שהחלה ב-24 בפברואר.

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד