י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מסע אחר

על גג העולם: דברים שאתם חייבים לראות בדובאי

בדובאי קיים שילוב מעניין של גורדי שחקים נוצצים, חופים, אטרקציות, פארקים מכל הסוגים, לצד קניות, שווקים, זהב ועוד. "בדובאי בעצם יצרו מקום בילוי, מעשה ידי אדם, שיתאים לכל אדם בכל גיל, גברים, נשים וילדים"

על גג העולם: דברים שאתם חייבים לראות בדובאי
דברים שחייבים לראות בדובאי צילום: pixabay

דובאי, העיר הנוצצת באיחוד האמירויות מציעה מגוון אטרקציות ופעילויות שאסור לפספס. בדובאי קיים שילוב מעניין של גורדי שחקים נוצצים, חופים, אטרקציות, פארקים מכל הסוגים, קניות, שווקים, זהב ועוד. אחד ממדריכי הטיולים שפגשתי בדובאי הגדיר את דובאי בהגדרה מעניינת, הוא אמר: "בדובאי בעצם יצרו מקום בילוי, מעשה ידי אדם, שיתאים לכל אדם בכל גיל, גברים, נשים וילדים". אפשר להבין את דבריו. מפארק הדרדסים לפארק הפרחים, המגדל הכי גבוה, הכי יפה, הכי גדול כי ארוך ועוד ועוד- הכול "הכי". עשיתי רשימה קצרה של דברים שחייבים לראות בדובאי. מאמין שהרשימה המלאה ארוכה עוד יותר כמובן:

בגג העולם: בורג' חליפה

המגדל הגבוה בעולם-ה "בורג חליפה". תוכלו לעלות לתצפית בקומה 124-125, וליהנות מהנוף הנהדר שהמרפסת הגבוהה בעולם יכולה להציע. ישנה גם אפשרות לעלות לקומה גבוהה יותר בקומה 148, אך לשם המחיר יקר בצורה משמעותית ולא משתלם. קומה 124-125 היא אכן מספיקה, ושם הרוב המוחץ של התיירים בדובאי מבקרים.

מופע המזרקות- דובאי fountain

מופע המזרקות של דובאי כל ערב בסמוך לדובאי מול, ולבורג' חליפה. המופע כל חצי שעה בשעות הערב. לאחרונה נוסף גם מופע אורות מרהיב על הבורג' חליפה, בין מופע למופע.

קניון דובאי- דובאי מול

קניון ענק המשתרע על 1.1 מיליון מטר רבוע! בקניון דובאי מעל 1200 חנויות ובין היתר ניתן למצוא בו אזור החלקה על קרח, פארק שעשועים, האקווריום של דובאי, מפל, סימולטור טיסה של "אמירייטס" ועוד.

המסגרת של דובאי

המסגרת של דובאי הינה אטרקציה מומלצת למבקרים בדובאי. בגובה 150 מטרים, מהמסגרת אפשר לצפות על כל העיר ולהתרשם מההבדל של דובאי הישנה לדובאי החדשה. המסגרת משמשת כגשר מטפורי בין העבר של דובאי לבין ההווה המפואר שלה.

שוק הזהב ושוק התבלינים

אל תפספסו הליכה רגלית בשוק הזהב של דובאי. בשוק הזהב תוכלו להתרשם ממוצרים רבים מזהב, יהלומים ועוד. יש אומרים שהזהב שם זול יותר באופן משמעותי מאשר בישראל. אחד הדברים המעניינים שיצא לי לחוות בשוק הזהב בדובאי הוא ההבדל הענק בין העשירים שמתעסקים עם זהב ויהלומים, לבין האנשים הפשוטים יותר שאפשר לומר שממש מתחננים אלינו שנקנה מהם ולו אפילו פחית שתיה. הם ינסו וישכנעו אתכם להיכנס לחנות קטנה צדדית כדי לנסות למכור לכם בשמים, שעונים מזויפים, תיקים וארנקים- ועוד. כן, גם את זה יש בדובאי.

קניון האמירויות- mall af the emirates

הקניון השני בגודלו בדובאי. גם בו ניתן למצוא את כל הרשתות, וגם את "סקי דובאי" אתר סקי קטן באמצע המדבר. כן, ממש רכבל, ציוד סקי, הר, גלישה. אתר סקי קטן וחמוד לחובבים ולמתחילים. בקניון האמירויות בקומת כניסה, ישנו סופרמרקט ענק ממדים, שהחוויה להסתובב בו הינה חוויה בפני עצמה. יצא לי להיות בו במקרה בערב הראמדן ממש לאחר הסכם השלום, בשיא הקורונה. קשה לי לתאר את האווירה ואת החוויה שהייתה שם, אבל אנסה. זה היה כמו ערב פסח באושר עד, משהו כזה. לחץ של ערב חג, משפחות עם ילדים מעמיסות מוצרים בעגלות מפוצצות, דוכן דגים טריים, פירות וירקות, תורים, לחץ בקופות. אחד המקומיים מסביר לי שהערב אוכלים את הארוחה הראשונה לפני הצום- ואני כבר הבנתי את הלחץ והעומס שחווינו שם. באמת שזו הייתה חוויה יוצאת מן הכלל.

גלובל וילג'

הכפר הגלובלי- פארק נהדר שאפשר לבקר בו שוב ושוב. הפארק בעצם סוג של 'יריד' של עשרות מדינות מכל רחבי העולם, ומציע שילוב של אוכל מכל מדינה, שווקים של כל מדינה, מוסיקה של כל מדינה ומוצרים ייחודיים לה. משהו כמו "מיני ישראל" של מגוון מדינות בעולם. לדוגמא בביתן מטורקיה, ישנו ממש 'באזר' עם מוצרים מטורקיה ומאכלים מטורקיה. כך גם בביתן של סין,הודו וכו. בכל ביתן שוק, אוכל, שתייה מאותה מדינה. בגלובל וילג' יש גם פארק שעשועים נהדר, ומגוון מופעים. יצא לי לצפות במופע מכוניות מרהיב בגלובל וילג' בעשרה שקלים בלבד.

פארק הפרחים מיריקל גארדנס

פארק הפרחים בדובאי הינו פארק של פרחים וצבעים אין סופיים באמצע המדבר. גן הפרחים זכה לשיא גינס, עם שטח של 72,000 מט"ר, מעל 50 מיליון פרחים, המופיעים בצורות מרהיבות וכדמויות ידועות. מומלץ לבקר בפארק הפרחים ובגלובל וילג' באותו יום- הם ממוקמים קרוב אחד לשני, ואפשר להספיק את שניהם באותו היום. הגלובל וילג' בדרך כלל פתוח עד שעות הלילה המאוחרות. שימו לב, הגלובל וילג' ופארק הפרחים סגורים בחודשי הקיץ.

הרשימה של דברים שחייבים לראות בדובאי עוד ארוכה, ונכתוב עליהם בהמשך.

 

 

צייד הטיסות דובאי טיולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד