כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הרב אישר את הבדיקה

אחרי שהסעיר את העולם היהודי: 'החתן הלבנוני' גילה את מוצאו

סיפורו של אליהו חווילה שזכה לכינוי 'החתן הלבנוני' ועורר סערה גדולה בקרב הקהילות היהודיות בארה"ב ומחוצה לה, חוזר שוב לכותרות, לאחר שהחתן  החליט לחקור את אימו וסבתו ולהתחקות אחר שורשיו | הרב שגייר אותו לחומרא מספר על התהליך והסיום הטוב. וגם: לאן פניו מועדות

אחרי שהסעיר את העולם היהודי: 'החתן הלבנוני' גילה את מוצאו
החתן הלבנוני שהתחזה לחרדי צילום: מתוך סרטון החתונה

אליהו חליווה, נישא בחודש אוקטובר האחרון לצעירה חרדית מקהילת יהודי סוריה, היושבת בברוקלין, ניו יורק. זמן קצר אחרי החתונה התברר לכלה כי בעלה אינו יהודי, אלא מוסלמי שיעי, מה שעורר סערה גדולה חוצת יבשות, כאשר רבני קהילות רבים מחדדים נהלים בכדי למנוע הישנות מקרים דומים.

אך כעת הסיפור מקבל תפנית חדה, בראיון לתחנת הרדיו Talkline בהגשתו של זאב ברנר בארה"ב, טוען הרב אברהם רייך מקהילת 'הצלת ישראל' בברוקלין, כי אליהו הינו יהודי ובנוסף הוא גייר את החתן אליהו גיור לחומרא.

הרב אברהם רייך המתמחה בבדיקת רקע וייחוס של יהודים ממדינות חבר העמים, טוען כי אליהו חווילה גוייר לחומרא, על אף שהוא למעשה יהודי, הרב סיפר כי הוא שוחח עם אמו של החתן, והוא בדק זאת לעומק, היא הודתה לו שהיא ואמא שלה יהודיות.

הרב ששוחח גם עם הסבתא שנמצאת בלבנון. לא רצה לחשוף את הרכב בית הדין מסיבות שונות, אך סיפר כי הוא עצמו היה חלק מהתהליך של הגיור לחומרא, והוא מאשר כי החתן הלבנוני אליהו חווילה הינו יהודי למהדרין. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרכב בית הדין הוא אחד החשובים בארה"ב, ומוכר גם על ידי הרבנות בישראל.

הרב הוסיף כי הסיבה להעברת החתן גיור לחומרא, נובעת מכך שלא היו ארבעה דורות רצוף ששמרו תורה ומצוות במשפחה, ולכן על פי ההלכה חייבים גיור לחומרא.

אליהו חווילה אמר כי הסיבה לכך שהוא לא סיפר על מוצאו היהודי לפני שהסיפור התפוצץ, היה בגלל שהוא לא ידע על כך, ורק אחרי שהכל התפוצץ, הוא החל לבדוק עם אנשים מקצועיים את כל הרקע המשפחתי שלו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החתן מתכנן לחזור לגור עם אשתו בפרט שכעת לאחר הגיור לחומרא שעבר, הוא יכול להתגורר איתה על פי ההלכה. עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי יש לחץ מצד גורמים בקהילה היהודית הסורית בארה"ב על החתן לתת גט לאשתו, אך הוא מסרב בתוקף.

"למעשה", אומרים גורמים שלקחו חלק בהליך הגיור לחומרא, "הנישואין היו כשרים מלכתחילה כי הוא יהודי לאחר שהתברר כי אמו וסבתו יהודיות, כך שהוא תמיד היה יהודי כשר למהדרין".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בראיון שנתן לאיש התקשורת זאב ברנר בארה"ב בחודש נובמבר האחרון, הוא סיפר: "רציתי להתחבר ליהודים, אז התחברתי, לכן הגעתי לארה"ב, בהתחלה ניסיתי להתחבר לבית כנסת רפורמי, רציתי להתגייר, אבל הם דחו אותי, הבנתי שזה בגלל שאני מלבנון, אז החלטתי לספר שאני יהודי, בנובמבר 2015 סיפרתי שאני יהודי בגלל שידעתי שאחרת לא יקבלו אותי, חסכתי כסף כדי לאכול כשר, קיבלתי מלגה, וככה היה לי כסף לקנות אוכל כשר".

לדבריו, "הייתי יושב עם ישראלים ומדבר איתם, כל כך היה לי טוב, אני שמרתי על כל החוקים של היהדות, הייתי כל הזמן מחפש יהודים וישראלים לדבר איתם, הגעתי בהמשך לאוניברסיטה בטקסס, פגשתי בטקסס מלא יהודים, לארגון הסטודנטים היהודי אמרתי להם שאני יהודי, כי אחרת היו זורקים אותי, כי רציתי להתחבר ליהודים, שאלו אותי אם אמא שלי יהודייה, ואמרתי לו שאני יהודי".

עוד אמר לאחר פרסום הפרשה, "אני רק רוצה צ'אנס נוסף, אני רוצה לתקן, רציתי להיות יהודי בלי קשר לבחורה איתה התחתנתי". כעת בסייעתא דשמיא, הסיפור בא על סיומו הטוב.

החתן הלבנוני המתחזה לחרדי גיור לחומרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד