כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"פיצוץ חשמלי אדיר"

"מרבה לחלום על שריפות": תביעת הענק של העובד שהתחשמל

תביעת מיליונים: בחברת הבנייה שכחו להוריד את השאלטר | התוצאה: מפקח הבנייה התחשמל, התמוטט נפשית והפך לשבר כלי

ארכיון
ארכיון צילום: דוברות איחוד הצלה

זה אמור היה להיות עוד יום עבודה שגרתי עבור מפקח בנייה מצליח, תושב גבעתיים, שהיה מעורב בלא מעט פרויקטים גדולים וחשובים, לרבות פרויקטים במבצע 'צוק איתן'.

אלא שבשל רשלנות החברות שניהלו את הפרויקט עליו פיקח, חייו השתנו באחת, ומאדם בריא ופעיל הוא הפך לשבר כלי - כך נטען בתביעה שהגיש לאחרונה המפקח, באמצעות עו"ד רפאל אלמוג ממשרד עוה"ד אלמוג שפירא, נגד החברות.

על פי התביעה, מפקח הבנייה, כבן 65 כיום, מהנדס תעשייה וניהול בהשכלתו, הוזמן באוקטובר 2018 לפקח על אתר בניה בסמוך לטחנת הקמח בעיר. באותו יום מהנדס החשמל ביצע עבודה בלוח החשמל, בעוד התובע עומד לצידו ומפקח על העבודה.

לפתע אירע קצר שגרם לפיצוץ חשמלי אדיר, שפגע קשות בתובע. הוא הובהל לבית החולים שיבא תל השומר, שם אושפז עקב כוויה חמורה בפניו, ובהמשך, הופנה לטיפול לייזר בצלקת שעיטרה את אפו כתוצאה מהאירוע.

לדברי עו"ד אלמוג, חקירת האירוע הובילה למסקנה כי מפסק הזרם הראשי שהיה אמור להיות מושבת בעת ביצוע העבודות, לא הושבת – ולמעשה עסק מהנדס החשמל בחשמל חי – עובדה שגרמה לפיצוץ שפגע במרשו.

לדברי עו"ד אלמוג, מאירוע ההתחשמלות ואילך הפכו חייו של מפקח הבנייה לסיוט מתמשך. מלבד הנזקים הגופניים, כך נטען, נגרם לו נזק נפשי בלתי הפיך. הוא החל להתלונן על חרדות, סיוטים, פלאשבקים מהאירוע ונדודי שינה, ואובחן בייעוץ פסיכיאטרי כסובל מפוסט טראומה חמורה.

על פי התביעה, בשל מצבו הנפשי הקשה, אושפז התובע באשפוז יום פסיכיאטרי בבית החולים 'תל השומר', אך חרף הטיפולים הרבים שעבר, מצבו הנפשי רק הלך והחמיר, ובנוסף לפוסט טראומה, הוא אובחן גם עם דיכאון משני ומתפקוד יומיומי ירוד, כך שאינו יכול עוד לעבוד לפרנסתו.


עו''ד רפאל אלמוג/צילום: אופיר הייב

לתביעה צורפה חוות דעת רפואית של ד"ר רבקה כהן, מומחית ברפואה פסיכיאטרית. המומחית קבעה, כי התובע סובל מפוסט טראומה כרונית קשה, לא מסוגל לשוב לעבודתו בגלל הפלאשבקים מהאירוע, לא מסוגל לסמוך על עצמו, נוקט בהימנעויות רבות וחווה חרדות, המתבטאות בהזעה, מועקה בחזה ודופק מוגבר. לצד כל אלה, לקביעת המומחית, התובע סובל מסממנים נלווים של דיכאון.

"מאז אירוע ההתחשמלות, התובע סובל מחלומות מבעיתים ומסיוטים, מרבה לחלום על שריפות", קבעה המומחית, "מאחר שחלפו כבר זמן רב מהאירוע הטראומתי והסימפטומים פעילים ביותר, הפרעתו היא כרונית וקשורה בקשר סיבתי ברור לאירוע ההתחשמלות". המומחית העריכה את נכותו הצמיתה של התובע עקב התאונה בשיעור של 70 אחוז.

עוד נטען בתביעה, כי עקב מגבלותיו הקשות, נאלץ התובע לוותר על חלומו להמשיך לעסוק בתחום שבו עסק טרם התאונה בהצלחה רבה. "הדבר גרם לו לתסכול, צער ותחושת החמצה קשה", דברי עו"ד אלמוג, "בשל מצבו הקשה חייו של התובע השתנו מקצה לקצה, והוא תלותי ולא תפקודי בכל מישורי החיים".

התביעה לפיצויים בגין נזקי גוף עקב רשלנות בסכום המקסימלי הנתון לסמכותו של בית המשפט (2.5 מיליון שקלים) נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

תביעה התחשמלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד