כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סערת החמץ

יו"ר ועדת הבריאות נגד הורביץ "לא יכול להמשיך להיות שר"

לאחר מכתבו של שר הבריאות ניצן הורביץ בו קרא למנהלי בתי החולים לאפשר הכנסת חמץ בפסח לשטחם, בדיון שנערך בוועדת הבריאות תקפה הבוקר יו"ר הוועדה את השר. "אנשים צמו בשואה, ושר בישראל קורא להכניס חמץ"

יו"ר ועדת הבריאות נגד הורביץ "לא יכול להמשיך להיות שר"
מחסום כניסה ובידוק צילום: משה שי, פלאש 90

בדיון שנערך הבוקר (ראשון) בוועדת הבריאות תקפה יושבת ראש הוועדה ח"כ עידית סילמן את שר הבריאות ניצן הורביץ שקרא למנהלי בתי החולים לאפשר הכנסת חמץ בפסח לשטחם.

בפתח הדיון אמרה סילמן כי "כל המדינה בטלטלה לאור המציאות, ושר הבריאות מוצא לנכון להוציא הודעה שקשורה לחמץ בפסח בבתי החולים, למקום שהוא כל כולו רעות והתחשבות באחר. ובאמת בסופו של דבר זו לא הציפייה שלנו משר שיבוא להחריב את זה. אנשים בשואה צמו כדי לא לאכול חמץ, ושר בישראל בתוך קואליציה כמו שלנו אומר, לצערי, להכניס חמץ, מעבר לכך שזו פגיעה אישית וזלזול בחברים לקואליציה, זה זלזול באחוזים רציניים, כמעט 70% מהציבור בישראל, ברשות אותה - ממשלת אחדות והתחשבות".

"אני חייבת לומר מכאן, משולחן הוועדה הזאת, שאנחנו לא נוכל לקחת חלק במקום כזה שזו האמירה, ואני מקווה ומצפה משר הבריאות שיכבד את הציבור ויכבד את הקואליציה שבה הוא נמצא, ואת המקומות שיש לנו בהם גם וטו בנושאים של דת ומדינה, ויתחשב ברגשות של הציבור המסורתי והדת בישראל, כי אנחנו באצבעות שלנו לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך ולהיות שר אם הוא בא וממשיך לומר את האמירות האלה".

יו"ר הקואליציה תוקפת את שר הבריאות: "להתמקד בנושאים המחברים"

לסיום, קראה לשר הורביץ "להוציא הנחייה מסודרת לבתי החולים שיודעים להתנהל באופן הזה והתנהלו כך שנים ודורות ללא הנחיות, כי כאן יש איזו חציה של קו אדום, ואני מודיעה כאן מעל כל במה של ועדת הבריאות שבמשמרת שלי זה לא יהיה, וזה בנפשי. זה הכל, ואנחנו לא נוכל לקחת חלק במציאות שכזו".

כזכור, לאחר שנודע כי בכוונת הנהלת בית החולים הדסה להנחות את עובדי ובאי בית החולים שלא להכניס חמץ בפסח לשטח בית החולים, שר הבריאות ניצן הורביץ שלח בשבוע שעבר מכתב למנהלי בתי החולים ברחבי הארץ, בו הוא קורא לבתי החולים לכבד את החלטת בג"ץ שקבעה כי אין למנוע הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח.

במערכת הפוליטית תוהים האם מדובר באיום שיש בו ממש ועלול לסכן את הקואליציה ואת חיי הממשלה, כאשר מלבד יו״ר הוועדה סילמן ספק אם יהיה למי מגורמי הממשלה רצון לפרק את הממשלה על רקע נושא דתי כמו הכנסת חמץ בפסח.

חמץ בפסח ניצן הורביץ ועדת הבריאות עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד