כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אכזריות בלתי נתפסת

מאות גופות: הרוסים נסוגים מפרברי קייב והזוועה נחשפת

הכוחות הרוסים החלו בימים האחרונים לסגת מהפרברים הסובבים את הבירה קייב וכעת נחשפת הזוועה במלוא עוצמתה. על פי דיווחים בתקשורת האוקראינית, העיר בוצ'ה מלאה בגופות, כולל קבר אחים עם מאות גופות

מאות גופות: הרוסים נסוגים מפרברי קייב והזוועה נחשפת
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

ראש עיריית בוצ'ה, אנטולי פדורוק סיפר לכלי התקשורת כי רחובות העיירה מלאות בגופות של אזרחים שנהרגו על ידי כוחות רוסים. כמעט 300 בני אדם נקברו בקבר אחים בבוצ'ה, עיירה מחוץ לבירה קייב, לדברי ראש העיר של בוצ'ה, לאחר שצבא אוקראינה השתלט מחדש על עיירת המפתח מרוסיה התגלו הזוועות.

"בבוצ'ה, כבר קברנו 280 אנשים בקברי אחים", אמר ראש העיר אנטולי פדורוק בטלפון לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. לדבריו, רחובות העיר ההרוסים עמוסים בגופות. "כל האנשים האלה נורו, נהרגו, בחלק האחורי של הראש", אמר פדורוק. לדבריו, הקורבנות היו גברים ונשים, וכי הוא ראה נער בן 14 בין ההרוגים.

ראש העיר אישר לרשת אל-ג'זירה כי ראה לפחות 22 גופות ברחובות בוצ'ה. לדבריו, עדיין לא ניתן לאסוף את הגופות, על רקע החשש שכוחות רוסים מלכדו את הגופות. לפי ראש העיר, ההרוגים ניסו להימלט מהעיר, ואז הם נורו.

אתמול (שבת) דווח, כי בריטניה עובדת עם אחרים כדי לאסוף ראיות לפשעי מלחמה ברוסיה. שרת החוץ הבריטית ליז טרוס התייחסה לכך בטוויטר. טרוס אמרה כי היא "מזועזעת מהזוועות בבוצ'ה ובערים אחרות באוקראינה. ועל דיווחים כי כוחות רוסים תקפו אזרחים חפים מפשע", היא כינתה את הירי באזרחים פשעים "מתועבים".

פשע נוסף של הרוסים, צלם עיתונות אוקראיני מפורסם שנעלם בחודש שעבר באזור לחימה ליד הבירה נמצא הרוג בעיירה מצפון לקייב, כך הודיע ​​משרד התובע הכללי במדינה. מקס לוין, בן 40, עבד כצלם עיתונות לכלי תקשורת אוקראינים ובינלאומיים רבים. משרד התובע הכללי פרסם כי הוא נהרג לאחר שתי יריות שנורו לעברו על ידי הצבא הרוסי.

ראש משלחת המשא ומתן מן הצד האוקראיני, ראש צוות המו"מ האוקראיני לשיחות עם רוסיה, דויד ארחמיה, הודיע אמש (שבת) כי הטיוטות על הסכם השלום שגובשו בשיחות בשבוע שעבר מוכנות לדיון ישיר בין הנשיאים וולדומיר זלנסקי וולדימיר פוטין וכי השניים עשויים להיפגש בטורקיה.

לדבריו של ארחמיה, רוסיה קיבלה את עמדתה הכוללת של אוקראינה, למעט זו הנוגעת לקרים, שסופחה לרוסיה בשנת 2014. במקביל לכך, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, טען כי רוסיה תשמח להמשיך את המשא ומתן עם אוקראינה בבלארוס, אלא שהאחרונה מתנגדת לכך. "רוסיה נתנה תשובה רשמית לכל העמדות שלנו, והם קיבלו את הכל מלבד סוגיית קרים", אמר ארחמיה. "הרוסים גם אישרו את העמדה שלנו כי מסמכי הטיוטה שגובשו מספיקים כדי לקיים התייעצויות ישירות בין המנהיגים. המטרה שלנו היא להכין את השלב האחרון לדיון על הסוגיות שנגענו בהן ולהיערך לפגישה עתידית של הנשיאים".

מלחמת אוקראינה רוסיה קבר אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד