י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האיום על הורביץ

המבחן של ימינה: באופוזיציה מאתגרים, בקואליציה תוקפים

לאחר שיו"ר הקואליציה חברת הכנסת סילמן יצאה במתקפה נגד שר הבריאות הורביץ בעקבות קריאתו לכבד את פסיקת בג"צ שמתיר הכנסת חמץ בפסח לבתי החולים, ואף הודיעה כי תפעל להדחתו, באופוזיציה מנצלים את הרגע ומטרילים את הממשלה. ארבל מארגן חקיקה מהירה

המבחן של ימינה: באופוזיציה מאתגרים, בקואליציה תוקפים
ניצן הורביץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בקואליציה ובאופוזיציה מגיבים לאיום ששיגרה הבוקר (ראשון) יושבת ראש הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות, כי תפעל להדחת שר הבריאות ניצן הורביץ בעקבות הדרישה שלו ליישם את החלטת בג"צ ולאפשר כניסת חמץ לבתי החולים. בקואליציה תוקפים את סילמן ובאופוזיציה מאתגרים.

באופוזיציה היה מי ששיגר הודעות חיזוק, כמו חבר הכנסת היוצא יעקב ליצמן: "מבקש לחזק את דברי יו"ר ועדת הבריאות ח"כ עידית סילמן בצורך למנוע הכנסת חמץ בחג הפסח בבתי החולים הממשלתיים". ליצמן משבח את ח"כ סילמן: "מעבר לוויכוח הפוליטי הנוקב, ברצוני לשבח את ח"כ סילמן על הבעת עמדה ראויה וחשובה, כפי שנדרש במדינה יהודית".

כך גם חבר הכנסת אבי מעוז שמסר: "מחזק את דבריה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן - לא ייתכן ששר הבריאות יתעסק מבוקר ועד ערב בפגיעה בצביונה היהודי של המדינה. אני קורא לחברת הכנסת סילמן: הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים. הפילי את הממשלה, ועצרי את ההידרדרות. יש לך הזדמנות להיכנס לדפי ההיסטוריה של עם ישראל בתור חברת כנסת שתעשה סוף לחתירה של הממשלה לפרק את המדינה היהודית ולהקים במקומה את מדינת כל אזרחיה".

חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס שידר פחות אופטימיות מהאיום של ח"כ סילמן, ותקף את ימינה: "אני מניח שניצן הורביץ לא מתרשם יותר מדי מהאמירות של עידית סילמן, כוחו של בנט הוא כמו של ח"כ שולי בקואליציה והאיומים שלה לא יזיזו לו יותר מדי. שר הבריאות מסכן חיים של אנשים שלא יבואו לבתי חולים שיש בהם חמץ בפסח".

מי שלקח את דבריה של סילמן צעד אחד קדימה היה חבר הכנסת משה ארבל, שדרש מיושב ראש ועדת הכנסת חבר הכנסת ניר אורבך מימינה לאפשר חקיקה מהירה של חוק עוקף בג"צ שיזם ובעצם מסדיר בחקיקה את איסור הכנסת חמץ לבתי חולים במהלך חג הפסח. כעת יש להמתין לראות כיצד יפעלו אנשי ימינה מול החוק.

יו״ר ש״ס אריה דרעי תקף את ימינה: "היזהרו מן הצבועים", כתב בציוץ בטוויטר, "אלו שהקימו בקולות המחנה הלאומי את הממשלה האנטי יהודית ביותר, הפועלת להכנסת חמץ בפסח בבתי חולים, מנסים להרגיע את מצפונם עם מס שפתיים ריק מתוכן. טובלים ומרצ בידם".

מי שתקפה את חברת הכנסת סילמן היא חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, יושבת ראש הוועדה לענייני דת, שטענה כי יש לכבד את פסיקת בג"צ: "האנשים שמגיעים לבתי החולים הם קהל שבוי והם לא מגיעים לשם מבחירה. החברה הישראלית מגוונת ואנחנו צריכים להתחשב בכולה. מצד אחד ישנו ציבור גדול מאוד שאיסור החמץ בפסח מאוד חשוב לו וצריך לכבד זאת ומהצד השני יש ציבור אחר שחי על פי ערכים אחרים וגם אותו צריך לכבד. אף אחד לא רוצה שהתמונות של מאבטחים בבתי החולים שמחטטים בתיקים ובודקים אם מבקרים הביאו איתם חמץ יחזרו. אנחנו כחברה צריכים לכבד אחד את השני ולהתחשב ברגשות ובאמונות של האחר".

 

עידית סילמן משה ארבל חמץ ניצן הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד