כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה • תפילה על גזירת הגיוס בקבר יהושע

אלפים צפויים להשתתף בכניסה לקבר יהושע בן נון ואביו בכפר כיף אל חראס שבשומרון • הסיבה: ביטול הכניסה בפעם שעברה, וקיומה של תפילת רבים נגד גזירת הגיוס

מתפללים בכיף אל חראס. צילום: יעקב נחומי
מתפללים בכיף אל חראס. צילום: יעקב נחומי

כוחות גדולים של צה"ל יתפרשו החל ממחר (ה) בשעות אחר הצהריים בכל רחבי היישוב הפלסטיני כיפ אל-חראס, הממוקם כק"מ צפונית מערבית לעיר אריאל, כדי לאפשר את תפילתם של אלפי בני אדם על ציונו של יהושע בן נון.

המתפללים ינועו ברחבי הכפר, שם יתפללו במשך הלילה על קבריהם של יהושע בן נון, כלב בן יפונה ונון אבי יהושע, המצויים בלב הכפר תימנת חרס (כיף אל חראס) שממול העיר אריאל בשומרון. הכוחות יאבטחו את האזור בכדי לאפשר זרימה רגלית חופשית בכל רחבי הכפר.

העלייה מחר, המתקיימת לקראת פרשת המרגלים, מאורגנת על ידי 'אגודת יסוד עולם' והיא צפויה להיות גדולה מהרגיל בשל שתי סיבות מרכזיות.

הראשונה היא היות וביום ההילולא שצוין לפני חודשיים ביטל צה"ל את הכניסה לכפר, מאחר והייתה זו תקופה של מתיחות בשטחים. והשנייה: יוזמה של כמה מהמתפללים לארגן על קברו של יהושע תפילה המונית נגד גזירת הגיוס.

חיים רייכר, יו"ר אגודת 'יסוד עולם', מציין בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי ביטול הכניסה הקודמת לכפר הפלסטיני - תגרום להערכתו להכפלת מספר המתפללים בכניסה הנוכחית. "אנשים שלא הגיעו אז יגיעו מחר, ואנחנו נערכים לבואם של אלפי בני אדם".

העליה לציונו של יהושע בן נון ביום זה נהוגה משנים קדמוניות, כמובא בספר הקדמון יחוסא דצדיקיא: "תלמידי החכמים מירושלים תובב"א הולכין אחר הפסח עם עולי הרגלים ולומדים על קבר יהושע בן נון את ספר הזוהר שניים ימים".
יהושע בן נון תפילה צה''ל גיוס כיף אל חארס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד