כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"פשעי מלחמה אכזריים"

העולם מזועזע מהטבח בעיר בוצ'ה: "רצח עם"

הרוסים אמנם עזבו את הערים סביב קייב, אך הפשעים החמורים שהם ביצעו עדיין נכרים בכל פינה, ראש עיריית קייב הביע זעזוע ממה שכינה "פשעי מלחמה אכזריים" שבוצעו על ידי חיילים רוסים בעיירה בוצ'ה, צפונית מערבית לבירה

העולם מזועזע מהטבח בעיר בוצ'ה: "רצח עם"
הרס וחורבן באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

לאחר הדיווחים על מאות אזרחים שהוצאו להורג בעיר בוצ'ה, ויטלי קליצ'קו ראש עיריית קייב, אמר ליומון הגרמני "בילד" כי "אפשר לתאר את מה שקרה בבוצ'ה ובפרברים אחרים של קייב רק כרצח עם". הוא הוסיף כי אזרחים "נורו בידיים קשורות" וקרא לכל העולם ובעיקר לגרמניה להפסיק לאלתר את יבוא הגז מרוסיה.

ראש האיחוד האירופי, צ'ארלס מישל, התחייב לסנקציות נוספות על מוסקבה כאשר הוא גינה את "הזוועות שבוצעו על ידי כוחות רוסים" מחוץ לבירת אוקראינה קייב. הוא כתב בטוויטר: "אני מזדעזע מתמונות של זוועות שביצע הצבא הרוסי באזור המשוחרר של קייב". עוד כתב, "האיחוד האירופי מסייע לאוקראינה ולארגונים לא ממשלתיים באיסוף ראיות הכרחיות למרדף בבתי משפט בינלאומיים".

כזכור כ-300 תושבים נהרגו בפאתי בירת אוקראינה במהלך כיבוש של חודש על ידי הצבא הרוסי, כך מסרו הרשויות, כשהרחובות עמוסים בגופות.

בתוך כך נשיא אוקראינה מתח ביקורת על ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, הוא כינה את התנהלותו, כ"חוסר יוזמה או מאמץ לסיים את הפלישה הרוסית לארצו". אורבן הוא "למעשה היחיד באירופה שתומך בגלוי בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין", אמר זלנסקי בנאום הווידאו הלילי שלו. "לא ביקשנו שום דבר מיוחד מבודפשט, אבל לא ראינו מנהיגות מוסרית. לא ראינו שום מאמץ לעצור את המלחמה", אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה בוצ'ה גופות פשעי מלחמה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד