י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת חג הפסח

הארכת חיי מדף וייבוא מתוגבר: כך נערכת ישראל למחסור בביצים

במשרד החקלאות חוששים בחודשים האחרונים מפני מחסור חמור בביצים לקראת חג הפסח | הסיבות למחסור: שפעת העופות, המלחמה באוקראינה, שביתה בנמלי ספרד וכמובן העלייה בצריכה מידי שנה לקראת החג | משרד החקלאות פתח את הייבוא למספר מדינות והאריך את חיי המדף של הביצים המותרות לשיווק

הארכת חיי מדף וייבוא מתוגבר: כך נערכת ישראל למחסור בביצים
ביצים. אילוסטרציה צילום: unsplash

חג הפסח הולך ומתקרב, ולקראת החג חלה עלייה של כ-10% בצריכת הביצים הישראלית. משרד החקלאות נערך מבעוד מועד ופעל כדי לתגבר את כמות הביצים המוצעת בשוק ואישר ייבוא ביצים ממדינות חדשות דוגמת מבולגריה ועתה גם מפולין, שסומנו כיעד עבור קשרי המסחר בענף.

מדינות אלו הצטרפו לרשימת המדינות המאושרות לייבוא ביצים לישראל, לצד פורטוגל, ספרד, איטליה ואוקראינה שכבר עתה מאושרות ועתידות לייבא לישראל מיליוני ביצים כתוספת על הביצים המקומיות. על פי הערכות גורמי המקצוע, כבר בשבוע הבא ייכנסו לארץ ביצים מפולין ובולגריה, ולתת מענה לצריכה הישראלית.

בנוסף, יחד עם משרד הבריאות, משרד החקלאות האריך את משך חיי המדף של הביצים לשיווק כדי לאפשר יבוא ממדינות מרוחקות יותר. כל אלו הוכיחו את יעילותם בחודשים האחרונים, על אף שפעת העופות שאירעה לאחרונה שפגעה בכ-10% מכושר הייצור של הביצים בישראל, ועל אף מצב החירום באוקראינה והשביתה בספרד.

במשרד החקלאות מציינים כי אוקראינה אושרה לייבוא ביצים רק לפני כשנתיים, בעוד שייבוא ביצים לקראת פסח מתקיים מזה שנים רבות לנוכח העלייה בביקוש. מכאן ניתן לתת מענה לצריכה המקומית באמצעות ייבוא ממדינות מאושרות ומיעדים נוספים שיאושרו.  

מנתוני משרד החקלאות ופיתוח הכפר עולה כי הישראלי צורך מדי שנה בממוצע כ- 240 ביצים, ובחודש כ-20 ביצים בממוצע. לעומת זאת, לקראת חג הפסח, עולה צריכתו בכ-10%, לכ-22 ביצים בחודש. 

יבוא ביצים חג הפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד