ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הגר"נ שרייבמן זצ"ל • מגדולי ראשי ישיבות גור

חסידי גור ליוו למנוחות את הגה"ח רבי נחמיה שרייבמן, ראש ישיבת 'תפארת משה בצלאל' גור • שנים ארוכות ליווה את הישיבה וחינך בה אלפי תלמידים

הגר"נ שרייבמן זצ"ל • מגדולי ראשי ישיבות גור
מנחם הלוי

Cרוך דיין האמת: חסידות גור בירושלים' הלכה הערב אחר מיטתו של הגאון רבי נחמיה שרייבמן זצ"ל, ראש ישיבת 'תפארת משה בצלאל' של חסידי גור. בן שבעים היה בפטירתו.

רבי נחמיה שרייבמן זצ"ל' היה דמות של תלמיד חכם שהקרין על כל סובביו אהבת תורה ויראת שמים. כל ימיו לן באוהלה של תורה ומסר נפשו לקיומה.

בחודש אלול תשמ"ט, עם כינון ישיבת תפארת משה בצלאל בירושלים, לצד הישיבה היתולוגית 'ישיבה לצעירים', בחר האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל בגאון רבי נחמיה זצ"ל, כמי שיעמוד בראשות הישיבה ויקרין מזיוו על צעירי הצאן.

תחנות רבות ידעה הישיבה, תחילתה באזור גאולה בירושלים, ואחר כך בהר נוף עד שהגיעה אל המנוחה והנחלה בבניין בה היא שוכנת כיום, בלב שכונת רמות בירושלים. בכולן, עמד רבי נחמיה כעמוד האש ההולך לפני המחנה ומאיר את הדרך לבחורי הישיבה, כשאף הוא בעצמו מוסר שיעורים בתורה ומוסר לתלמידים.

זכה רבי נחמיה לראות פירות עמלו ומאות התלמידים שלמדו בישיבתו, רואים בו את האיש שקירב אותם והכניס אותם לשערי התורה.

בעשור האחרון לחייו לקה בארוע מוחי שממנו לא התאושש. אך התעקש לשמור על מסגרת לימודיו והמשיך בנהרת פניו להסתופף בביהמ"ד גור כשווה בין שווים. כל ימיו היה מתרחק ובז לכבוד, ועד יומו האחרון סיגל לעצמו את מידת הענווה.

הערב, השיב את נשמתו ליוצרה, בשם טוב ובמעשים טובים, מוקף בבני משפחה וקרובים.

בנו יחידו הוא הרב אברהם חיים שרייבמן, מזכיר וועד הכשרות של העדה החרדית בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
לוויה ישיבה שרייבמן גור תםארת משה בצלאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד