י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הלך הכתר

הנסיך ויתר על תוארו: "העקרונות שלי לא הולכים ביחד עם הדרך"

הנסיך חמזה, אחיו למחצה של מלך ירדן, עבדאללה השני, הודיע כי הוא מוותר על תוארו בתור אמיר, "זאת לאחר שהשתכנעתי שהעקרונות שלי לא הולכים ביחד עם הדרך והכיוונים המודרניים של מוסדות המדינה שלנו"

הנסיך ויתר על תוארו: "העקרונות שלי לא הולכים ביחד עם הדרך"
מלך ירדן עבדאללה צילום: בית המלוכה הירדני

הנסיך חמזה אחיו למחצה של מלך ירדן, הודיע כי הוא מוותר על תואר 'אמיר'. בהודעה מטעמו נאמר: "השתכנעתי שהעקרונות שלי לא הולכים ביחד עם הדרך והכיוונים המודרניים של מוסדות המדינה שלנו, היה לי הכבוד לשרת את ארצי ואת עמי היקר בתואר זה למשך שנים".

כזכור באפריל 2021 ביצע בית המלוכה שורה של מעצרים בקרב מקורביו של הנסיך חמזה והכניס אותו למעצר בית בטענה לניסיון לערער את יציבות הממלכה ההאשמית. בחודש שעבר מסר חמזה מכתב התנצלות למלך עבדאללה על "הפעולות הפוגעניות שביצע כלפי ירדן". כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

בשמיני למרץ לשכתו של מלך ירדן, עבדאללה השני, דווחה, כי המלך קיבל מכתב התנצלות מהנסיך חמזה, אחיו למחצה של המלך, על האירועים שהתקיימו בשנה שעברה. "אני מתנצל בפני העם הירדני ובפני משפחתי, על הפעולות שביצעתי ואשר לא יחזרו שנית". עוד נכתב בידיעה כי ירדן חוותה רגעים מצערים בשנה שעברה אך התגברה עליהם בעזרתו של המלך. עוד נמסר כי המכתב נשלח לאחר שהתקיימה פגישה בין המלך עבדאללה ובין הנסיך חמזה ביום ראשון, לבקשתו של חמזה, וכי במהלך הפגישה הודה הנסיך בטעויותיו ולקח אחריות על "הפעולות הפוגעניות כלפי ירדן".

עוד נמסר בידיעה כי הודאתו של הנסיך חמזה בטעויותיו היא צעד בדרך הנכונה לעבר חזרתו לתפקיד במשפחת המלוכה ובשירות המדינה. כזכור באפריל 2021 ביצע בית המלוכה שורה של מעצרים בקרב מקורביו של הנסיך חמזה והכניס אותו למעצר בית בטענה לניסיון לערער את יציבות הממלכה ההאשמית.

כזכור ב-27 בדצמבר האחרון, המלכה נור, אלמנתו של המלך חוסיין אביו של המלך הנוכחי, הכחישה את השמועות על כך שהנסיך חמזה, אחיו למחצה של המלך עבדאללה השני, עזב את ירדן עם משפחתו לקנדה. לדבריה, הוא עדיין נמצא במעצר בית: "חמזה ממשיך לחכות לצדק ולזכותו הבסיסית והירדנית להגן על עצמו נגד רצח האופי". כזכור באפריל 2021 ביצע בית המלוכה שורה של מעצרים בקרב מקורביו של הנסיך חמזה והכניס אותו למעצר בית בטענה לניסיון לערער את יציבות הממלכה ההאשמית. חמזה פרסם ממעצר הבית שורה של סרטונים שבהם יצא באופן חריג נגד המצב בירדן ונגד אחיו, המלך. כעבור כמה ימים פרסם בית המלוכה כי בתיווך דודו של המלך, הנסיך חסן, הושגה סולחה בין הצדדים. מאז הנסיך חמזה לא נראה בציבור.

מלך ירדן עבדאללה נסיך אמיר רועי קייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד