כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המתחסן הנדיב נעצר ונחקר

האיש שקיבל 87 חיסונים מפני נגיף הקורונה

תושב מזרח גרמניה התחסן לפחות שלוש פעמים ביום. הרשויות חושדות שכל החיסונים היו כחלק מתוכנית למכירת אישורי חיסון למתנגדי חיסונים. עובד במרכז רפואי זיהה אותו כמי שכבר התחסן בעבר. הוא נעצר ונחקר על ידי המשטרה

האיש שקיבל 87 חיסונים מפני נגיף הקורונה
חיסון צילום: Michael Giladi/Flash90

גבר גרמני נעצר ונחקר לאחר שהרשויות גילו שהוא קיבל את החיסון מפני נגיף הקורונה לפחות 87 פעמים. כך דיווחו כלי תקשורת בגרמניה. הדיווח על כך מגיע בזמן שגרמניה נלחמת בגל של הידבקויות קורונה, ונאבקת להעלות את שיעורי החיסונים שלה בהשוואה למדינות אחרות במערב אירופה.

על פי הדיווחים בגרמניה, האיש בן ה-61 קיבל את הזריקה כל כך הרבה פעמים, במספר מרכזי חיסונים במדינות סקסוניה וסקסוניה-אנהלט שבמזרח גרמניה. על פי ההערכות, האיש קיבל חיסונים עד שלוש פעמים ביום באתרי חיסון שונים - תוך שהוא רושם 87 חיסוני קורונה במדינת סקסוניה בלבד.

אחד מאנשי הצוות של מרפאה מקומית במרכז העיר דרזדן, זיהה את האיש וחשד בו שהוא מגיע שוב ושוב. בפעם הבאה שהוא נכנס למרכז חיסונים בעיירה אילנבורג, מחוץ ללייפציג, הצוות שקיבל עליו מידע מוקדם, הזעיק את המשטרה והוא נעצר.

נגד האיש הוגש כתב אישום בחשד למעורבותו במכירת אישורי חיסון והחקירה הפלילית נמשכת, כאשר גם רשויות במדינות אחרות בגרמניה חוקרות את האיש. לא ברור כמה פעמים האיש קיבל בפועל את החיסון נגד נגיף הקורונה - אבל המספר צפוי להיות גבוה מ-87.

על פי הדיווח, בכל פעם שהאיש נכנס למתקן חיסונים הוא היה מביא עמו מסמך חיסון חדש וריק. לאחר קבלת הזריקה הוא מכר את האישור למתנגדי החיסונים. המקרה גם חשף את הפערים במערכת הבריאות של גרמניה - שם המידע הרפואי ברובו אינו דיגיטלי או מאוחסן באופן מרכזי. "פנקס חיסונים לאומי או רישום חיסונים לקורונה היו שופכים אור על המקרה באופן מיידי", אמר לתקשורת קנוט קוהלר, דובר האיגוד הרפואי של מדינת סקסוניה.

בגרמניה, למעלה מ-75% מהאוכלוסייה מחוסנים במלואם, בעוד ש-58% קיבלו זריקה שלישית. אך במזרח גרמניה שיעור החיסון המלא עומד על 64.5. שיעור החיסונים בגרמניה נמצא הרחק מאחורי שכנותיה ממערב אירופה, כאשר ספרד רושמת 85% מחוסנים במלואם ופורטוגל מדווחת על שיעור של למעלה מ-91%.

חיסונים סרבני חיסונים קורונה משטרת גרמניה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד