י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"באמצע נסיעה שגרתית"

תושייתו של נער בן 15 הצילה נהג אוטובוס

מתנדב צעיר במד"א הציל את חייו של נהג אוטובוס כשהבחין בעיצומה של משמרת באוטובוס שנעצר בפתאומיות באמצע הצומת|צוות האמבולנס יחד עם המתנדב הצעיר עצרו את נסיעתם והעניקו לו טיפול רפואי מיידי שהצילו את חייו של נהג האוטובוס 

תושייתו של נער בן 15 הצילה נהג אוטובוס
נהג אוטובוס. אילוסטרציה צילום: unsplash

היה במקום הנכון בזמן הנכון" בזמן משמרת אמבולנס שגרתית בתל אביב, הבחין מתנדב נוער מד"א עידו אדלהייט, בן ה-15 באוטובוס עמוס בעשרות ילדים ובני נוער שנעצר באמצע הצומת ברחוב דרך ההגנה בעיר והנהג נמצא במצוקה רפואית. אדלהייט ראה את נהג האוטובוס אוחז בחזהו ונמצא במצוקה, והעביר דיווח למוקד 101 של מד"א על מנת להזניק למקום ניידת טיפול נמרץ.

במקביל החל צוות האמבולנס לבצע בדיקות רפואיות וטיפול ראשוני במקום. לאחר חיבור המוניטור הלבבי וביצוע בדיקות מקיפות התברר כי נהג האוטובוס בעיצומו של אירוע לבבי חריף. במהלך הטיפול התמוטט נהג האוטובוס ואיבד את הכרתו. אדלהייט וצוות האמבולנס החלו מיד בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן 2 מכות חשמל ממכשיר המַפְעֵם (דפיברילטור), רגעים ספורים לאחר מכן הגיע למקום ניידת טיפול נמרץ שהמשיכו בטיפול הרפואי המתקדם שכלל בין היתר 11 מכות חשמל נוספות - בזכותן שב נהג האוטובוס להכרה ופונה להמשך טיפול בבית החולים שם עבר צנתור וחייו ניצלו.

אבל זה בהחלט לא סוף הסיפור: לפני מספר ימים הגיע בהפתעה נהג האוטובוס יחד עם ביתו לתחנת מד"א בתל אביב והפתיע את הצוות שהציל את חייו עם מכתב תודה מרגש בו נכתב: "תודה ענקית מהלב, כן מאותו לב שפועם בגופי בזכותכם. אתם המלאכים שנשלחתם משמיים במשימה להציל את חיי והצלחתם. נלחמתם על חיי במשך 20 דקות תוך מתן 13 מכות חשמל ולא ויתרתם. המשכתם בפעולות החייאה קריטיות עד לקבלת חיי בחזרה. הודות לטיפול המשולב שלכם אני חי ועל כך תודה מקרב לב."

המתנדב עידו אדלהייט שיתף בתחושותיו: "באמצע נסיעה שגרתית, ראיתי בזווית העין את נהג אוטובוס שנמצא במצוקה. עצרנו את האמבולנס ומיד הזעקנו כוחות נוספים, תוך כדי הטיפול הוא התמוטט והתחלנו בפעולות החייאה. זו הייתה הפעם הראשונה שעשיתי את זה ופעלתי יחד עם הצוות בדיוק כפי שלמדתי. לאחר שניידת טיפול נמרץ הגיעה והמשיכה את הטיפול - שמענו ברשת הקשר כי המטופל חזר להכרה מלאה ומיד קפצנו משמחה. זה היה רגע מאוד משמח ומיוחד. ההשקעה השתלמה והצלחנו יחד להציל חיים".

 

מדא נהג אוטובוס הצלת חיים מגן דוד אדום התקף לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד