כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לראשונה בהיסטוריה > לכבוד הרבי מליובאוויטש

הנשיא הרצוג הצטרף להצהרת החינוך של נשיא ארה"ב

לקראת מעמד הרבבות בטדי ביום רביעי לרגל 120 שנה לרבי מליובאוויטש. נשיא המדינה בוז'י הרצוג הצטרף להכרזת החינוך של נשיאי ארה"ב לדורותיהם לכבוד יום הולדתו של הרבי, בנוכחות רבני חב"ד וראשי מוסדות החסידות

הנשיא הרצוג הצטרף להצהרת החינוך של נשיא ארה"ב
הצהרת החינוך בבית הנשיא צילום: קובי גדעון, לע"מ

בדיוק ביום בו לפני 108 שנים פגש בפריז סבו הגדול, הרב יואל הרצוג, לפגישה אישית מיוחדת את האדמו"ר החמישי של חסידות חב"ד, כ"ק אדמו"ר הרש"ב. אירח נשיא המדינה, יצחק הרצוג, במעונו הרשמי בירושלים משלחת רשמית של חברי בית דין רבני חב"ד, חברי אגודת חסידי חב"ד ושליחי הרבי מהארץ והעולם. על רקע מעמד הרבבות בטדי שיתקיים ביום רביעי הקרוב לרגל 120 שנה לרבי מליובאוויטש. נשיא המדינה הצטרף להכרזת החינוך של נשיאי ארה"ב לדורותיהם לכבוד יום הולדתו של הרבי, בנוכחות רבני חב"ד וראשי מוסדות החסידות.

הנשיא הרצוג התכבד לחתום על הצהרה מיוחדת בסימן חשיבות החינוך, לכבוד י"א בניסן - יום הולדתו לפני 120 שנה של הרבי מליובאוויטש. הנשיא הרצוג סיפר למשתתפים כיצד חב"ד השפיעה על חיי כל משפחתו, על שמחת התורה שזכה לחגוג במחיצת הרבי, וכיצד זכר הברכה לה זכה מהרבי לא יוצאת מזכרונו. "הרבי בירך אותי עם עיניו הכחולות והמחשמלות", שחזר הרצוג. "אני רואה את מפעל השליחות של חב"ד בישראל ובעולם, ואני מתפעם מכלל מפעלי החסד הנאצלים שהם מקיימים", אמר הנשיא.

רבני חב"ד הודו לנשיא על קיום הפגישה והודו לו על חתימתו על הצהרת החינוך. "זוהי הפעם הראשונה בה אנו מקיימים את המעמד הזה, שכבר צבר מסורת ותיקה בבית הלבן, בבית הנשיא בירושלים, ואנו בטוחים שמסר החינוך לאורו של הרבי יהדהד למרחקים", אמר ראש מפעל השליחות של חב"ד בישראל, הרב יוסף אהרונוב.

במשכן הרישמי של נשיא המדינה בירושלים, עלו ובאו רבני חב"ד ובראשם אב בית הדין ורבה של נחלת הר חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, רבה של הגבעה הצרפתית הרב מיכאל הלפרין, רבה של קריית גת הרב משה הבלין ורבה של קהילת חב"ד במגדל העמק הרב ישראל יוסף הנדל.

לצד הרבנים, כיבדו בהשתתפותם נציגות נבחרת של שלוחי הרבי בארץ הקודש וראשי אגפי הפעילות בצעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש, בראשות הרב אהרונוב. את המעמד פתח שר התפוצות נחמן שי שהביע את התפעלותו ממסירות נפשם של של שלוחי הרבי באוקראינה. לאחר מכן הוזמן הרב ירוסלבסקי לקריאת פרק התהילים של הרבי.

החלק הרשמי של הנאומים נפתח על ידי מזכ"ל אגודת חסידי חב"ד ומי שעמד מאחורי ארגון הערב המיוחד וההיסטורי הרב אריאל למברג. הרב למברג דיבר על היסטוריית הקשר בין משפחת הרצוג לדורותיה ואדמו"רי חב"ד.

לאחר מכן דיבר הרב הלפרין על סביו הגדול של הנשיא הרצוג והזכיר את מהותו של יום - ב' ניסן, יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע. לאחר נשא דברים הרב נפתלי ליפסקר מנהל אגף הסניפים בצעירי חב"ד שהפליא לבאר את המהפכה שחולל הרבי בכך שרתם כל אדם לעשייה חינוכית.

את המשא המרכזי נשא הנשיא הרצוג שבמשך דקות ארוכות סיפר על הקשר העמוק שלו עם חסידות חב"ד. "אני מרגיש כאן במשפחה", אמר הנשיא וגולל את מסכת הקשרים המרתקת ובראשה את חוויותיו מהביקור הבלתי נשכח שלו אצל הרבי בצעירותו. כמו כן הנשיא התעניין ארוכות במנהלי אגפי הפעילות בצעירי חב"ד שבין היתר סקרו בפניו את פעילות החסידות בימים אלו ובפרט באגף הקליטה והעלייה, באגף נפגעי הטרור ובאגף התקשורת.

בסיום דבריו, נעמדו כלל המשתתפים לתצלום משותף עם הנשיא והצהרת יום החינוך ההיסטורית לכבודו של הרבי. הנשיא נפרד מחברי המשלחת, לא לפני שקיבל מצות שמורות מהודרות מהשליח הרב לוי מנדלזון, מנהל האגף הרפואי לב חב"ד בצעירי אגודת חב"ד.

בית הנשיא יצחק הרצוג צעירי חב''ד הרבי מלובביץ הרבי מחב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד