כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לקראת יום העצמאות

אזהרת משרד החוץ לשגרירויות: לא לקבל תרומות מאוליגרכים

למרות שמדינת ישראל לא הטילה באופן אישי סנקציות על אנשי עסקים רוסיים המקורבים לפוטין, משרד החוץ הזהיר את שגרירויות ישראל בעולם מפני קבלת תרומות לקראת יום העצמאות מאנשים העומדים תחת סנקציות בינלאומיות

אזהרת משרד החוץ לשגרירויות: לא לקבל תרומות מאוליגרכים
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

משרד החוץ הזהיר את שגרירויות ישראל בעולם שלא לקבל תרומות לאירועי יום העצמאות מאישים העומדים תחת סנקציות בינלאומיות, כך פורסם הערב ב'כאן 11'. האזהרה נמסרה בהודעה שנשלחה אל כל נציגויות ישראל בימים האחרונים, מאת צוות הסנקציות שהוקם בין משרדי הממשלה בעקבות הלחימה באוקראינה.

הכוונה בהודעה היא כמובן לאוליגרכים רוסים, על אף שהנוסח במייל לא מציין זאת באופן רשמי. ישראל לא הטילה סנקציות על אוליגרכים רוסים - כמו לדוגמה רומן אברמוביץ', עליו האיחוד האירופי הטיל סנקציות - אך הודיעה שלא תהיה מעקף לעיצומים. במהלך ביקורו של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בישראל בשבוע שעבר, הציג לו שר החוץ יאיר לפיד את פעילות הצוות הישראלי בנוגע לסנקציות.

בין האישים עליהם הוטלו סנקציות ברקע המלחמה נמצא רומן אברמוביץ', האוליגרך הרוסי-ישראלי עליו השית האיחוד האירופי עיצומים בעקבות המלחמה באוקראינה. בעקבות הסנקציות השהה יד ושם את השותפות האסטרטגית עם האוליגרך. עם זאת, כמה ימים לאחר נצפה מטוסו הפרטי של האוליגרך כשהוא עוזב את ישראל. 

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "לקראת אירועי יום העצמאות משרד החוץ נוהג לחדד את ההנחיה בדבר קבלת תרומות. בין היתר, נאסר על קבלת תרומות מאנשים וגופים שהושתו עליהם סנקציות".

 

הטלת סנקציות משרד החוץ שגרירויות אוליגרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד