ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הסוף לריבית פיגורים?

ועדת שרים אישרה את החוק שיתמרץ בעלי חוב לשלם

מטרת החוק שעברה היום בועדת השרים לענייני חקיקה היא לפצות בעלי חוב על התמשכות ההליכים המשפטיים בבתי המשפט ומתן תמריצים לחייבים לשלם את חובם בזמן. עיקר השינוי הוא במנגנון ריבית הפיגורים

ועדת שרים אישרה את החוק שיתמרץ בעלי חוב לשלם
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

ועדת שרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת שר המשפטים גדעון סער להפחתה דרמטית בריבית הפיגורים, מדובר בתיקון לריביות של חייבים בהוצאה לפועל – מהלך להפחתה דרמטית בריבית הפיגורים, והפיכתה לתמריץ מעודד תשלום במקום אמצעי שמייאש את החייבים ומנפח את חובותיהם.

המהלך יוביל להפחתה של כ-60% עד 80% בשיעור התשלום שחייב יצטרך לשלם בגין איחור בתשלום החוב, אם יתמיד בפריסת התשלומים שנקבעה לו.

הועדה אישרה שתי הצעות חוק ממשלתיות – הצעת החוק של שר המשפטים ושר האוצר לתיקון חוק פסיקת ריבית והצמדה, והצעת החוק של שר המשפטים לערוך תיקון משלים בחוק ההוצאה לפועל.

המהלך צפוי להשפיע באופן דרמטי על חלק גדול מאוד בציבור: כך למשל, חייבים בהוצאה לפועל שתיקיהם נפתחו בגין פסקי דין, חוזי שכירות, חוזים צרכניים, ושיקים חוזרים, וכן חייבים רבים אחרים שהם צדדים לחוזים פרטיים שאימצו את מנגנוני הריבית שבחוק פסיקת ריבית והצמדה.

השר סער: "לחוק שאושר יש השפעה דרמטית על המציאות הכלכלית של אנשים רבים שבמקום להחזיר את החוב עצמו, עוסקים בהחזרת הריביות ובכך מאבדים שליטה על חובותיהם. החוק מאוזן ומבטיח כי הזוכים יקבלו פיצוי הולם על הנזק שנגרם להם בשל עיכוב בתשלום לצד יצירת תמריצים אפקטיביים אשר ישמשו כגורם מניע לתשלום החובות ולא יהפכו לחסם לתשלומם. אני מודה לשר האוצר על השיתוף פעולה המלא בקידום החקיקה".

ועדת שרים לחקיקה גדעון סער מחיקת חובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד