ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
רימוני הלם לעבר המתפרעים

תיעוד: יידוי אבנים ומוטות ברזל לעבר שוטרים בשער שכם • עשרה עצורים

זה הערב השני ברציפות שמאות צעירים ערבים מתפרעים בשער שכם ומיידים חפצים ואבנים לעבר שוטרים ועוברי אורח | המשטרה עושה שימוש ברימוני הלם במטרה לפזר את ההמון | במהלך המהומות שוטר נפצע קל בפניו מבקבוק | עשרה עצורים עד כה | צפו בתיעוד סוער מהשטח הבוער

תיעוד: יידוי אבנים ומוטות ברזל לעבר שוטרים בשער שכם • עשרה עצורים
עימותים סוערים בשער שכם צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

עימותים קשים פרצו הערב (ראשון) בשער שכם בירושלים. מאות צעירים ערבים שסיימו את תפילת חודש הרמדאן החלו להתכנס באזור ומפרים את הסדר הציבורי. הצעירים מיידים לעבר השוטרים חפצים שונים ומבעירים פחי אשפה. כוחות המשטרה עושים שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

"בזמן ששוטרים רבים פועלים לאפשר לציין את חודש הרמדאן ולהגיע לעיר העתיקה בירושלים ולהר הבית בבטחה, החלו הפרות סדר באזור שער שכם, כשמפרי סדר החלו בידויי בקבוקים, אבנים לעבר השוטרים", מסרה המשטרה.

כוחות משטרה גלויים וסמויים, פועלים בשעה זו במקום, להרחקה של מסיתים ומפרי הסדר ועצרו עד כה עשרה חשודים בגין יידויי אבנים, חפצים, בהם בקבוקים ומוטות ברזל לעבר שוטרים ועוברי אורח והפרת הסדר הציבורי, חלקם תוך הכוונה של כוחות תצפית, ובהמשך צפויים מעצרים נוספים.

במהלך הפרות הסדר, אחד השוטרים נפצע באורח קל כתוצאה מבקבוק שהושלך לעברו ופגע בפניו וטופל במקום.

מהמשטרה נמסר כי "מי שיבחר להפר את הסדר, להתפרע ולנהוג באלימות מכל סוג שהיא – פוגע קודם כל בציבור גדול של מתפללים, סוחרים ומבקרים – שרובו המכריע חפץ לחגוג את הרמדאן בשלום ובבטחה תוך שמירה על חופש הפולחן. לא נאפשר לאותם שוליים מסיתים ואלימים להפר את הסדר".

"אנו קוראים לציבור לציין את חודש הרמדאן כחוק, להישמע להוראות השוטרים ולהימנע מאלימות והפרות סדר מכל סוג שהן", הוסיפו במשטרה.

 

מהומות בירושלים שער שכם עימותים אלימים רימוני הלם תקיפת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד