כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עסקה צרפתית-ישראלית

"מפץ גדול": ענקית הקמעונאות הבינלאומית נכנסת לישראל

נחתמה עסקה בין ענקית הקמעונאות הצרפתית 'קארפור' לבין 'אלקטרה מוצרי צריכה', במסגרתה יוסבו יותר מ-150 סניפי ביתן-מגה לקארפור. מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "הגיע הזמן שיהיה שחקן בין-לאומי גדול שמאפשר סל מוצרים אטרקטיבי ומאפשר להביא בשורה אחרת לשוק. מדובר פה במפץ גדול"

"מפץ גדול": ענקית הקמעונאות הבינלאומית נכנסת לישראל
pixabay

בין ענקית הקמעונאות הצרפתית 'קארפור' לבין 'אלקטרה מוצרי צריכה' נחתמה היום (ראשון) עסקה שבמסגרתה יוסבו יותר מ-150 סניפי ביתן-מגה לקארפור, בתוך שלוש שנים. זאת, במקביל לפתיחת סניפים חדשים.

על פי העסקה, שהחתימה על מזכר ההבנות שלה פורסמה לפי כחודש, הרשת הצרפתית תפתח סניפים ראשונים בארץ עוד השנה. הסכם הזכיינות בין הצדדים הוא לתקופה של 20 שנה, עם אפשרות להארכה ל-20 שנים נוספות. תמורת הזכיינות תכלול תשלום ראשוני, בתוספת תשלומים שישולמו כשיעור מההכנסות. הצדדים יפעלו לחתימה על הסכם מחייב עד אפריל 2022.

עבור קארפור מדובר בהרחבת הפעילות הבינלאומית של החברה, הפועלת בפורמטים קמעונאיים שונים: היפרמרקטים, סופרמרקטים, Cash & Carry, חנויות עירוניות ואתרי מכירות אונליין, המותאמים לכל מדינה ומדינה.

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר, שיגר פנייה לשר האוצר אביגדור ליברמן לפני כשבועיים וחצי, בו דחף להפחתת מכסים והסרת חסמים רגולטוריים. הוא ציין יתרונות לצרכן שתביא לטענתו כניסת הרשת הצרפתית לישראל. "קארפור מייצרת 14,000 מוצרי מזון וצריכה תחת מותגים משלה, ב-100 מפעלים ברחבי העולם", כתב שווימר, "כוחה של קארפור בא לידי ביטוי בין היתר בהצעת הערך לצרכן ובמחירי מוצריה הנמוכים משמעותית מהמחירים בישראל. לאחר חתימת ההסכם הסופי עם קארפור, תחל החברה לייבוא את מותגי המזון והצריכה שלה ולשווקם בישראל. אנו מעוניינים להשיא ערך לצרכן בכל קטגוריה וקטגוריה ולשם כך נדרש גם סיוע של הממשלה בהסרת חסמים".

קארפור היא חברה צרפתית בינלאומית בתחום הקמעונאות. החברה מפעילה את רשת המרכולים הגדולה באירופה, והשנייה בגודלה בעולם מבחינת הכנסות אחרי וול מארט. קארפור היא חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסת Euronext וכלולות במדד CAC 40. ושווי השוק של החברה הוא כ-14 מיליארד אירו. כמו כן, בחברה מתבצעות יותר מ-2 מיליארד עסקאות בשנה.

שווימר אמר כי "השוק בישראל נכנס למצב של סטגנציה, כי כולם קונים מאותם ספקים. הגיע הזמן שיהיה שחקן בין-לאומי גדול שמאפשר סל מוצרים אטרקטיבי ומאפשר להביא בשורה אחרת לשוק. מדובר פה במפץ גדול".

 

קמעונאות אלקטרה צריכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד