כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'הבית היהודי' החליטה: תומכים ברב סתיו

לאחר שבועות ארוכים של מחלוקת בתוך הציבור הדתי-לאומי, וחוסר הבעת עמדה מצד היו"ר בנט, הודיעה המפלגה על תמיכתה ברב דוד סתיו, מראשי ארגון "צוהר"

הרבנים עמאר וסתיו, צילום: בנצי ששון
הרבנים עמאר וסתיו, צילום: בנצי ששון

"הבית היהודי" החליטה: תומכת במועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל. יו"ר המפלגה הדתית-לאומית נפתלי בנט הודיע אתמול על החלטת המפלגה ואף התקשר לרב סתיו בכדי לבשר לו על כך.

ההחלטה התקבלה לאחר שבנט כינס את חברי הסיעה וביקש מהם לתמוך ברב סתיו, שהינו, לדבריו, "רב שיאחד את העם בישראל ויביא לשינויים משמעותיים בחיבור של הציבור הישראלי למסורת היהודית". הרב סתיו הוא מראשי ארגון "צוהר" וזוכה גם לתמיכתן של מפלגות חילוניות.

הסיעה הצביעה בנושא בצורה חשאית, בכדי למנוע מבוכה. בנט הסביר כי "עלינו לזכור שהציבור הדתי פחות צריך את הרבנות. לאדם הדתי יש רב מהישיבה, רב מבית הכנסת, רב שהחבר לוקח אותו. הרבנות מיועדת בראש ובראשונה לציבור החילוני, וזו הבשורה שאנו מביאים להם היום".

ההחלטה התקבלה לאחר שבועות של מחלוקת בתוך הציבור הדתי לאומי. חברי סיעת "תקומה" בתוך "הבית היהודי" התנגדו בתחילה להרב סתיו והעדיפו על פניו את הרב יעקב אריאל. עד כה בנט נמנע מלהביע עמדה ברורה ורק אמר כי יעשה הכל בכדי להביא לבחירתו של "רב ציוני דתי".

סביבת בנט דחתה את הביקורת שנמתחה על חוסר הבעת העמדה עד עתה. לעיתון "ישראל היום" הם אמרו כי "היה צריך לבחון את הדברים סביב העניין. בסוף מדובר בהישג אדיר לבנט, שהצליח להביא חברי כנסת דוגמת מוטי יוגב ויוני שטבון לתמוך ברב סתיו".

בתוך כך אתמול (ראשון) העבירה ועדת השרים לענייני חקיקה את 'חוק עמאר' שיאפשר לרב שלמה עמאר להתמודד לכהונה נוספת. שישה שרי, בהם שרי 'הבית היהודי', תמכו בחוק.
הבית היהודי תמיכה דוד סתיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד