י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"בדיוק כמו בצבא"

סערת החמץ: בעלה של בכירת משרד הבריאות להגנת החרדים

ד"ר מאיר פרייס מפתיע ומתייצב לצד ציבור שומרי המסורת בישראל ודורש למצוא פתרונות על מנת שלא להכניס חמץ לתוך בתי החולים בפסח. "צריך לכבד את אילו ששומרים על כשרות החג, בדיוק כמו בצבא אפשר פשוט לייצר מתחמי אוכל מחוץ לבית החולים, לא מאוד מורכב"

סערת החמץ: בעלה של בכירת משרד הבריאות להגנת החרדים
ד"ר מאיר פרייס צילום: מתוך טוויטר

על רקע הסערה בעקבות דרישתו של שר הבריאות ניצן הורביץ ממנהלי בתי החולים לכבד את פסיקת בג"צ ולאפשר הכנסת חמץ בפסח, ד"ר מאיר פרייס, בעלה של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הד"ר שרון אלרעי-פרייס, מתייצב באופן מפתיע ומעורר השתאות לצד ציבור שומרי המסורת בישראל וקורא לבתי החולים למצוא פתרונות כדי לכבד את צרכי החרדים.

"כשצריכים מחוללי חמצן פונים ליד שרה, כשנמצאים במצוקה עקב מחלה קשה פונים לרב פירר, כשצריך לאסוף חלקי גופות מאסונות פונים לזק"א", צייץ אמש (ראשון) מאיר פרייס. לדבריו, "לא צריך לבדוק בתיק של אף אחד, צריך לכבד את אילו ששומרים על כשרות החג, בדיוק כמו בצבא אפשר פשוט לייצר מתחמי אוכל מחוץ לבית החולים, לא מאוד מורכב".

כזכור, לאחר שנודע כי בכוונת הנהלת בית החולים הדסה להנחות את עובדי ובאי בית החולים שלא להכניס חמץ בפסח לשטח בית החולים, שר הבריאות ניצן הורביץ שלח בשבוע שעבר מכתב למנהלי בתי החולים ברחבי הארץ, בו הוא קורא לבתי החולים לכבד את החלטת בג"ץ שקבעה כי אין למנוע הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח.

על פי פסיקת בג"ץ, אין להטיל איסורים כלשהם על הכנסת חמץ בפסח לשטחי מוסדות רפואיים, אך בהדסה התכוונו להתגבר על פסיקה זו ע"י דיילים שיעמדו בכניסה לבית החולים ויבקשו מהציבור בנימוס שלא להכניס חמץ.

במכתבו למנהלי בתי החולים כתב הורביץ "מחובתנו לאפשר לכל מטופל לנהוג על פי דרכו, ללא כפייה" והוסיף "המטופלים ששוהים במוסדות הבריאות בישראל ובני משפחותיהם לבטח היו שמחים לבלות את החג ולסעוד עם יקיריהם בבתיהם, ולא בבית החולים. משום כך עלינו לשמור על רווחתם וכבודם של מי שמעוניינים לקיים את מצוות החג, וגם על רווחתם וכבודם של מי שאינם חפצים בכך".

המתקפה של סילמן

בדיון שנערך אמש (ראשון) בוועדת הבריאות תקפה יושבת ראש הוועדה ח"כ עידית סילמן את שר הבריאות ניצן הורביץ שקרא למנהלי בתי החולים לאפשר הכנסת חמץ בפסח לשטחם.

בפתח הדיון אמרה סילמן כי "כל המדינה בטלטלה לאור המציאות, ושר הבריאות מוצא לנכון להוציא הודעה שקשורה לחמץ בפסח בבתי החולים, למקום שהוא כל כולו רעות והתחשבות באחר. ובאמת בסופו של דבר זו לא הציפייה שלנו משר שיבוא להחריב את זה. אנשים בשואה צמו כדי לא לאכול חמץ, ושר בישראל בתוך קואליציה כמו שלנו אומר, לצערי, להכניס חמץ, מעבר לכך שזו פגיעה אישית וזלזול בחברים לקואליציה, זה זלזול באחוזים רציניים, כמעט 70% מהציבור בישראל, ברשות אותה - ממשלת אחדות והתחשבות".

"אני חייבת לומר מכאן, משולחן הוועדה הזאת, שאנחנו לא נוכל לקחת חלק במקום כזה שזו האמירה, ואני מקווה ומצפה משר הבריאות שיכבד את הציבור ויכבד את הקואליציה שבה הוא נמצא, ואת המקומות שיש לנו בהם גם וטו בנושאים של דת ומדינה, ויתחשב ברגשות של הציבור המסורתי והדת בישראל, כי אנחנו באצבעות שלנו לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך ולהיות שר אם הוא בא וממשיך לומר את האמירות האלה".

לסיום, קראה לשר הורביץ "להוציא הנחייה מסודרת לבתי החולים שיודעים להתנהל באופן הזה והתנהלו כך שנים ודורות ללא הנחיות, כי כאן יש איזו חציה של קו אדום, ואני מודיעה כאן מעל כל במה של ועדת הבריאות שבמשמרת שלי זה לא יהיה, וזה בנפשי. זה הכל, ואנחנו לא נוכל לקחת חלק במציאות שכזו".

שרון אלרעי פרייס פסח חמץ ניצן הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד