כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רפורמה שתוזיל?

במאות אחוזים: כך תשפיע רפורמת התחבורה על הכיס החרדי

חבר הכנסת אורי מקלב, לשעבר סגן שרת התחבורה, תוקף את רפורמת 'דרך שווה' שהציגו שרי האוצר והתחבורה וטוען כי היא תפגע קשות בכיסן של המשפחות החרדיות שהן הצרכניות העיקריות של התחבורה הציבורית | הנסיעה בתוך הערים החרדיות בתחבורה פנימית תתייקר משמעתית

במאות אחוזים: כך תשפיע רפורמת התחבורה על הכיס החרדי
חרדים עולים לאוטובוס צילום: Zack Wajsgras/Flash90

שרי האוצר והתחבורה אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי הציגו אתמול (ראשון) 'רפורמה' בתחבורה הציבורית, תחת הכותרת 'דרך שווה', בה הכריזו על מספר צעדים שלכאורה אמורים להוזיל את הנסיעה בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ, השניים ריכזו יישובי פריפריה שיזכו להטבות, כשהם מפלים את חלקם.

אלא שבלשכת חבר הכנסת אורי מקלב מציגים נתונים לפיהם ה'רפורמה' תשפיע עמוק על הכיס החרדי, בעיקר בכמה ישובים שמופלים לרעה ולא שובצו כיישובי פריפריה, למרות ששכניהם זוכים להטבות גדולות.

כך, בערים מודיעין עילית, ביתר עילית, אופקים נתיבות, רכסים וטבריה, הנסיעה בתוך העיר בתחבורה פנימית תתייקר משמעתית, במקום 2 שקלים כיום, אלה ישלמו 5 וחצי שקלים לנסיעה.

פחות תאונות, פחות זיהום > רפורמת 'דרך שווה' בתחב"צ: נסיעה חינם מגיל 75, חופשי חודשי מוזל 

נוסף לכך, גם מחירי החופשי חודשי יתייקרו, בעיקר לילדים, לדוגמא, בעיר מודיעין עילית תתייקר הנסיעה מחוץ לעיר. נסיעה לירושלים תתייקר ב-2 שקלים ותעמוד על 12 שקלים.

הנסיעה ממודיעין עילית לבני ברק או אלעד תתייקר ב-6 שקלים ותעמוד על 16 שקלים לנסיעה! נוסף לנסיעות הפנימיות שכאמור תעלינה ב-3 וחצי שקלים - סכום משמעותי למשפחות שהן שיאני המשתמשים בתחבורה הציבורית.

חבר הכנסת אורי מקלב פנה אתמול לשרת התחבורה מרב מיכאלי וביקש ממנה לפעול כי התושבים החרדים לא יופלו לרעה, "אם אנחנו היינו במשרד לא היינו נותנים לדבר כזה לקרות", הסבירו בלשכת מקלב, "הדבר המרתיח ביותר כי ביישובים סמוכים למודיעין עילית וביתר עלית כמו נווה דניאל או יישובי גוש עציון נכללים ביישובי הפריפריה למרות היותם ישובים חזקים מבחינה כלכלית".

תחבורה ציבורית נסיעה באוטובוס אגרת נסיעה אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד