ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

איום על חיי הרבנים הראשיים: "תחזרו הביתה עם מאה גופות של חרדים"

מכתב ובו ציור של אקדח, דברי נאצה ואיום על חייהם של הרבנים הראשיים לישראל, הגר"י מצגר והגרש"מ עמאר, התקבל בלשכותיהם • הטקסט דורש: אפשרו לנשות הכותל להתפלל כרצונן • רב הכותל קיבל מכתב דומה לפני שבוע - ונאלץ להחזיק אבטחה צמודה • המשטרה פתחה בחקירה

האיום
האיום

איום על חייהם של הרבנים הראשיים לישראל:

בלשכות הרבנים, הרב יונה מצגר והרב שלמה משה עמאר, התקבלו הבוקר (ב) מכתבים זהים ובהם תמונת אקדח והכיתוב "זו אזהרה אחרונה". במכתב נדרשו הרבנים הראשיים לאפשר לנשות הכותל להתפלל כדרכן וכמנהגן, ובאם לא "תחזרו הביתה עם מאה גופות של חרדים".

בנוסף לכך, נכתבו במכתבים דברי נאצה וכינויי גנאי כנגד הציבור הדתי, והמכתב נחתם במילים: "יותר לא נבליג, משחררים את הכותל מחדש".

מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, עודד וינר, העביר את המכתב לטיפול קצין הביטחון של משרד ראש הממשלה האחראי במסגרת תפקידו על אבטחתם של הרבנים הראשיים, ובקשו לפעול לאלתר בסיוע המשטרה, במגמה לאתר את שולחי המכתבים - טרם יארע אסון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי רב הכותל, הגאון רבי שמואל רבינוביץ, קיבל לפני כשבוע מכתב דומה שהגיע לביתו, ומאז הוא נאלץ להסתובב עם אבטחה צמודה, מחשש לחייו.

ברבנות הראשית הגיבו בזעזוע למכתב והגדירו אותו חציית קו אדום: "זו פעם ראשונה שהרבנים הראשיים לישראל מקבלים איומים על חייהם, ולצערנו במדינת ישראל, כבר למדנו כי מילים מסוגלות להרוג. לא מדובר פה רק באיום על הרבנים אלא על ציבור שלם תוך שימוש בשפה בוטה. אנו מקווים שהמשטרה תמצה את הדין עם המסיתים והמאיימים".

כזכור, לפני כשבועיים נדרשה מועצת הרבנות הראשית לישראל לסוגיית המאבק של נשות הכותל ומציאת פתרון שיחזיר את השקט והשלווה לכותל המערבי.

גורם ברבנות הראשית אמר ל'בחדרי חרדים': "במסגרת החקירה, כל הכיוונים ייבדקו".

ח"כ אלי ישי הגיב: "ההקצנה כנגד הציבור החרדי עוברת כל גבול וניראה כי מדובר רק בעניין של זמן עד שנראה את תוצאותיה. מכתב זה לא היה יכול להישלח, ללא הקרקע הפורייה המעודדת את ההשתלחות וההסתה בחרדים בזמן האחרון. על המשטרה לעשות כל שניתן למצוא את המאיימים ולהעמידם לדין, ועל מחרחרי הריב, אשר בחלקם נושאים במשרות ציבוריות, לשקול מילותיהם ומעשיהם באופן שקול ואחראי יותר, וזאת בטרם נהיה עדים למקרים בהן הסברים והתנצלויות כבר לא יועילו".
הרבנים הראשיים כותל איום מכתב אקדח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד