כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
דיווחים מחרידים

ילדים הוצבו על טנקים כ'מגן אנושי'; חלקם נדרסו לאחר שנורו

דיווחים מחרידים מספרים על חיילים רוסים שהניחו ילדים על טנקים כדי להגן על הטנקים בזמן התנועה שלהם, וכך למנוע מהאוקראינים להפציץ אותם. לאחר שחלק מהילדים נורו, הם נדרסו על ידי הטנקים

ילדים הוצבו על טנקים כ'מגן אנושי'; חלקם נדרסו לאחר שנורו
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה הואשמה על ידי אוקראינה בשימוש בילדים כ"מגנים אנושיים" תוך ארגון מחדש של כוחותיה, כך על פי דיווחים מחרידים אשר הגיעו מהעיירה בוצ'ה ליד קייב, ששוחררה בסוף השבוע.

התובע הכללי של אוקראינה אוסף עדויות לגבי השימוש הרוסי בילדים מקומיים כדי למנוע מלספוג אש בעת נסיגה מרחבי בירת אוקראינה וממקומות אחרים. הילדים הוצבו על טנקים בכפר נובי ביקיב, קרוב לעיר צ'רניהיב. עוד נטען כי ילדים נלקחו כבני ערובה במספר מוקדי לחימה ברחבי המדינה כדי להבטיח שהמקומיים לא ידווחו לחיילים האוקראינים על מיקומם.

"מקרים של שימוש בילדים כמגנים אנושיים אירעו במחוזות סומי, קייב, צ'רניהיב, זפוריז'יה", כך אמרה לודמילה דניסובה, נציבת זכויות האדם באוקראינה.

קולונל אולכסנדר מוטוזיאניק, דובר משרד ההגנה של אוקראינה, אמר כי המקרים נחקרים על ידי התובע הכללי של המדינה, אך הוא לא סיפק פרטים נוספים. הוא אמר: "אויבים השתמשו בילדים אוקראינים כמגנים חיים כשהם נעו עם הטנקים שלהם, חיילים רוסים השתמשו בילדים אוקראינים כבני ערובה, והעלו אותם על המשאיות שלהם. הם עושים את זה כדי להגן על כלי הרכב שלהם בזמן תנועה" אמר.

התובע הכללי של אוקראינה אמר שלפחות 412 ילדים נפצעו, מאז החלה הפלישה בפברואר, מתוכם 158 מתו. כוחות אוקראינים השתלטו על כ-30 ערים וכפרים מסביב לקייב, אבל הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר שהכוחות הנסוגים יוצרים "אסון מוחלט" על ידי השארת מוקשים בבתים וגופות בזמן שהם נסוגים.

מלחמת אוקראינה רוסיה פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד