כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תלמידים הלשינו על המורה

פוטין הקים 'קו חם' למלשינים שידווחו על 'בוגדים'

נשיא רוסיה משתמש בטקטיקות מתקופת ברית המועצות על ידי הקמת קווי טלפון ואתרי אינטרנט עבור 'אזרחים טובים' כדי שילשינו שם על כל מי שמתבטא נגד מלחמה באוקראינה

פוטין הקים 'קו חם' למלשינים שידווחו על 'בוגדים'
שיחת טלפון. אילוסטרציה צילום: pixabay

ולדימיר פוטין מואשם בכך שגרר את רוסיה חזרה ל-1937 לאחר שהקים 'קווים חמים' ואתרי אינטרנט עבור 'אזרחים טובים' כדי שאלו יוכלו להלשין על 'בוגדים' במדינה.

המהלך מזכיר טקטיקות דומות שהפעיל הרודן מתקופת ברית המועצות, סטלין, שהשתמש במשטרה החשאית שלו, כדי לחסל את כל מי שדיבר נגד המפלגה הקומוניסטית. יותר ממיליון בני אדם נשלחו לגולאג בין השנים 1936-38 במה שידוע כ'טיהור הגדול', כאשר כל אחד, מאיכרים ועד חברי מפלגה היה בסיכון שיסומן כ'אויב העם'.

כמעט 100 שנים מאוחר יותר, הקרמלין שולח לאזרחים בכמה אזורים, הנחיות באמצעות טקסט כיצד להלשין אחד על השני, כאשר קולות שמתנגדים למלחמה מושלכים לכלא. כך דווח ה'דיילי מייל'. מלשינים יכולים גם להשתמש בערוץ הטלגרם.

עובדת חנות צעירה, בת 22, שהתה 24 שעות במעצר, לאחר שסיפרה למישהו בבר במוסקבה שהיא לא מסכימה עם המלחמה באוקראינה. כך דווח ה'דיילי מייל'. האישה אמרה ל'סאנדיי טלגרף': "זה היה סתם דיבור, הוא התעצבן מאוד שלא הסכמתי איתו, והתחיל להתווכח, ואמר שפוטין צודק לחלוטין". תוך שעה הגיעה המשטרה וביקשה מהאישה וחברותיה לצאת החוצה. "הם באו ולקחו אותנו לתא מעצר לכל הלילה, ואז היא נקנסה על "הכפשת הכוחות המזוינים הרוסים".

בבית ספר בפנזה, מרכז רוסיה, תלמידים הלשינו על המורה שלהם לאחר שהקליטו אותה בסתר מדברת נגד המלחמה. נכון לעכשיו, זה לא חוקי להתבטא נגד הפלישה לאוקראינה או להראות אי הסכמה מהפלישה לאוקראינה. אפילו לקרוא לזה 'מלחמה' זה מחוץ לחוק.

קו חם ולדימיר פוטין בוגדים מלשינון מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד