י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לעשוק לקוחות יהודים

התובעת מזהירה את עסקי שטיפת המכוניות מעליית מחירים לקראת חג הפסח

התובעת הכללית של ניו יורק, פרסמה "התראת צרכנים" בה קראה ליהודים להיות מודעים למחירים של עסקי שטיפת מכוניות בימים שלפני חג הפסח. וקראה ליהודים לעקוב אחר המחירים

התובעת מזהירה את עסקי שטיפת המכוניות מעליית מחירים לקראת חג הפסח
שטיפת רכב צילום: unsplash

התובעת הכללית של ניו יורק, לטטיה ג'יימס, פרסמה בריכוזים החרדיים, כי ראוי לשים לב לעליית מחירים של ניקוי הרכב, בשנים הקודמות, על פי דיווחים, כמה עסקים לשטיפת מכוניות העלו את המחירים בשיעור של עד 50% בקהילות חרדיות בעיקר, כך לפי הודעה לעיתונות ממשרד היועץ המשפטי לממשלה.

בהתאם להלכה, יהודים רבים מבצעים ניקיון עמוק בבתים, מכוניות ומשרדים על מנת להסיר כל פירור אחרון של חמץ, או מוצרי מזון, שאינם נצרכים במהלך החג בן שמונת הימים. וחברות הניקיון בעיקר עסקי שטיפת מכוניות, מנצלים את הימים הללו. דיוויד גרינפילד, שהיה ב-2011 חבר מועצת העיר, אמר שעסקים רבים לשטיפת מכוניות במחוז המרכזי שלו בברוקלין הציעו "ספיישל לפסח" - שלטענתו היה פשוט דרך לעשוק לקוחות יהודים.

"הדבר הכי מגעיל שמצאנו, וזה היה ממש מזעזע, היה שבמקרים מסוימים - בגלל העובדה שאתה יהודי - הם גבו בין 25 ל-50 אחוז יותר", אמר אז ל-NBC ניו יורק.

כפי שסיפר גרינפילד, הוא התקשר לעשרות חברות שטיפת מכוניות, ורבים מהם שאלו אם הוא יהודי. כשענה בחיוב לשאלה, ניתן לו מחיר אחד, כשהתקשר שוב מאוחר יותר וענה שלא, הוא קיבל מחיר נמוך יותר. השנה, לקראת החג שלחה התובעת לטיטיה ג'יימס, מכתבים לשני ארגונים המייצגים בעלי שטיפת מכוניות כדי להזכיר להם כי "סוג זה של שיטות עסקיות אינו חוקי".

היא אמרה שזה "מבייש" שאפילו יש לשלוח אזהרה לקהילות יהודיות להיזהר מעסקים המנצלים אותם במהלך החג. "אם נגלה עסקים העוסקים בפרקטיקות מגעילות ואנטישמיות כאלה, לא נהסס לנקוט בצעדים משפטיים מהירים ורציניים", אמרה בהודעה לעיתונות. ג'יימס אמרה שכל מי שנגבה ממנו יותר בגלל שהוא יהודי, צריך להגיש תלונה במשרדה.

לטיטיה ג'יימס שטיפת מכוניות עליית מחירים ניקיון לפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד