ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פעולות נדרשות בעת הגשת תביעת גירושין

אלו מסמכים עליכם לאסוף בטרם תגשו לפתוח תיק גירושין? • כיצד יש לנהל את פתיחת התיק? • ומה מומלץ לכרוך בתביעת הגירושין? • טור ייעוץ בנושא דיני משפחה

אילוסטרציה
אילוסטרציה

לאחר שבטור הקודם דברנו על אפשרות לסיים סכסוך גירושין על ידי עריכת הסכם כולל ומקיף, השבוע אסביר מה ניתן לעשות במקרה ובן הזוג מכשיל כל ניסיון להדברות, וכאשר אין סיכוי לעריכת הסכם.

במקרה שכזה, וכאשר החלטתם סופית כי אתם אכן רוצים להתגרש, אין מנוס מלנקוט בהליכים משפטיים. אולם לצורך כך, יש לנקוט במספר פעולות מקדמיות:

להלן מספר נקודות, שיהוו את התשתית להליך משפטי מוצלח ומתוכנן:

1. אל תפיצו את רצונכם להגיש תביעות על מנת שלא ליצור מצב בו בן הזוג יקדים אתכם ויגיש תביעה משלו, וכך אתם תהיו הנתבעים, ולא התובעים.

2. יש לאסוף מסמכים רלבנטיים. לדוגמה, אם את רוצה להגיש תביעת מזונות אזי עלייך לאסוף קבלות על הוצאות חינוך, כלכלה, ביגוד, משכנתא/שכירת דירה, הוצאות אחזקת דירה וכיוצא בזה.

אם ברצונך להגיש תביעה לחלוקת רכוש יש להביא מסמכים בנוגע לרכוש הקיים כגון דפי בנק, אישורי חסכונות/הלוואות, נסחי טאבו במידה ואתם בעלי דירה, אישורים על זכויות סוציאליות שצברתם וכיוצא בזה. רצוי לאסוף את כל הניירת באופן חשאי ומרוכז.

3. יש לבחון את התנהלותה צד השני ולראות האם הוא אינו מנסה להבריח כספים או לקבוע עובדות בשטח, כחלק מההכנה לגירושין.

4. חשוב ככל שניתן לשמור על איפוק, לא להיקלע למריבות, פרובוקציות וכיוצא בזה, בעיקר לטובת הילדים. במידת הצורך, ואם הסכסוך יהפוך להיות אלים - ניתן יהיה להוציא צו הרחקה.

5. חשוב לפנות לעו"ד שמתעסק דווקא בדיני משפחה, שכן מדובר בתחום מורכב ורחב, בעל מערכת משפטית שונה, הדורש מומחיות.

ומה יש לעשות לאחר מכן?

לאחר שנקטתם בפעולות אלו, ובחרתם עו"ד, אזי עליכם להגיש תביעת גירושין לביה"ד הרבני.

אציין כי חשוב מאוד כי תביעת הגירושין תכלול עילת גירושין של ממש. אין זה די להגיש תביעה בטענה כי יש ביניכם סכסוכים, שכן סכסוכים לא יכולים להביא לחיוב בגט. עליכם להביא עילה הלכתית של ממש, כגון בגידה של האישה, בעיות פוריות וכיוצב.

בטור הבא, נעסוק בהרחבה בעילות הגירושין השונות.

בתביעת הגירושין תכרכו, כלומר תכללו, את כל הנושאים אותם אתם רוצים שבית הדין יכריע בהם - כמו מזונות, חלוקת רכוש ומשמורת וסדרי ראיה.

זכרו - אם לא תכללו נושאי אלו כדין בתביעה- הצד השני יוכל להגיש תביעות אלו בביהמ"ש לענייני משפחה (למעט גירושין שיכולים להיות נדונים רק בביה"ד הרבני, ומזונות ילדים - בהם לאישה יש זכות לבחור באיזו ערכאה היא רוצה שהנושא ידון - ביהמ"ש או ביה"ד).

מידע נוסף על אופן הגשת תביעה כרוכה וכוללת לביה"ד ניתן לקרוא בטור הבא:

http://www.bhol.co.il/ColumnArticle.aspx?id=53620

אשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה , באופן אנונימי, במייל שלי:

[email protected]

כל האמור במאמר זה לא בא במקום ייעוץ משפטי פרטני ולא מהווה לו תחליף ויש לבחון כל נסיבות מקרה לגופו. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד. המאמר מנוסח בלשון זכר אולם מופנה לנשים ולגברים כאחד.
גירושין יעוץ תיק בית דין בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד